fredag, maj 27, 2011

INGET VIKTIGT ALLS

Idag blir det inget långt inlägg. Jag känner mig snudd på lite stressad, eftersom klockan springer iväg alldeles för fort. Inget besök idag eller annan tid att passa så sov och sov och sov, ända tills jag vaknade 10.40. Trots att jag borde vara utsövd, känner jag mig fortfarande lite halvtrött. Men det beror säkert på det motsatta. För mycket sömn och för lite fysisk aktivitet. Jag får rycka upp mig och ta tag i det där fysiska igen och försöka göra det till en vana och inte tröttna efter 1-2 veckor. Fast det blir ju så tråkigt efter ett tag *ler* och extra tråkigt när det blåser. Hela veckan har jag tänkt att jag ska sätta på en skiva med fartig musik och ge järnet hemma. Men..men. Någon gång gör jag det väl.

Nu ska jag iallafall ställa mig i duschen och tvåla in mig från topp till tå. Sedan ska jag ta cykeln till bekantingen som nu väntat en vecka på att jag ska komma. Därför gör jag klart de flesta "måstena" på datorn innan, så jag kan släppa det. Letade lite gamla bloggbilder från förra året. Dagens bild är en sådan. Kollade även mappen med nästa byte till hemsidan. Tyckte det var rätt tråkiga bilder, så blandar kanske med lite gammalt också där. Men inte idag. 

Fick svar från instansen jag kontaktade igår. Var fel ställe, så ska skicka till en annan instans som de tipsade om. Men det blir inte heller idag. Överföringen av Expressenbloggen hade jag planerat fixa idag, men troligtvis får det bli en annan dag även det. Om jag inte sitter inatt. Tiden går fort och snart är det den 8:e. Stor chans att det är fint väder nästa helg och då väljer jag inte gärna att sitta inne framför datorn. Den här helgen räknar jag med dåligt väder så i morgon ska jag sätta mig vid köksbordet och värka fram fortsättningen på det pågående skrivprojektet. Söndag planerar jag inget. Har fått en hint av avkomman som finns kvar i stan, att kanske, kanske, kanske dyker de upp. Det är ju en sådan dag, men mina ungar vet min inställning till sådan dagar. Fast jag kan ju inte neka dem komma *ler* och de är ju så välkomna vilken dag det än är. 

Måndag en tur till stan igen i ett bokat ärende. Skulle kombinerat det med massage. Men jag kommer mig ju aldrig för med att ringa och boka. Frissan borde också få ett besök, men vad sjutton. Jag lever ändå. Sedan hoppas jag veckan rullar på som det är planerat. Röd dag på torsdag, men har en inbokad även då. En långväga som har svårt med tider på vardagarna. Ja, sedan är det helg igen och blir det inte läge för mitt efterlängtade bad, så hoppas jag iallafall att jag kan ligga och jäsa i solen då. 

Skit, vad det mörknade på nu medan jag skrev. Hör att det börjat regna också. Hoppas det har slutat när jag duschat klart, annars får jag väl ta bussen istället för cykeln. Lite löjligt för det tar då tre gånger så lång tid minst. Jäkla väder alltså. Fast det blir nog bra i slutänden. Trevlig helg avslutar jag med, eftersom det är fredag.

Inga kommentarer: