söndag, april 03, 2011

NÅGRA RADER TILL

Nu är jag nästan klar med jobbet. Är bara pyttelite kvar som jag tar imorgon. Tar jag till i överkant så är det ungefär en timmes jobb kvar, som bör gå på 40 minuter. Till sådant här jobb krävs lite photoshops jox och utskrifter, så när jag ändå höll på med sådant gjorde jag även ny dörrskylt. Förra helgen när jag satt vid skrivdatorn och försökte krysta fram något vettigt på mitt tomma blad, så roade jag mig mellan varven att leka med den datorns inbyggda webkamera. Omålad och anskrämlig, men ett sådant kort tog jag med bakgrund av vårblomster och lätt provocerande text till ev försäljare. Har de lite att roa sig åt igen, grannarna och deras besökare. Mina besökare som känner mig, de höjer inte ens på ögonbrynen *ler*.

Sedan har jag tvättat klart, manglat lite för slängde i sista minuten med alla dukar och ätit kokta grönsaker med en vegetarisk biff, pratat lite i telefon och surfat lite på nätet. Nu ska jag snart ut och hämta den sista tvätten och sedan tänker jag tillbringa resten av kvällen i soffan med en kopp te och tända ljus. Mailen tar jag hand om till frukosten i morgon. Jag väntar inte några bokningsbesked till nästa vecka så inget är så akut än det kan vänta ännu en dag.

Tog en tur in på Aftonblaskan och såg den här löpsedeln. Fredrik säljer sex till kvinnor. Förstår att den artikeln bara finns i pappersupplagan för att sälja lösnummer. Men kan ju hoppas på att den så småningom även kommer på nätet som min gjorde. Det är bra att det skrivs om manliga sexsäljare också då och då. 

När jag pingade förra inlägget såg jag på nyligen.se rubriken om EUskandal. Kunde inte låta bli än att klicka in och läsa artikeln. Men man (jag) reagerar knappt längre. Varför skulle inte korrumption och mutaffärer förekomma inom EU? Det finns ju ta mig sjutton överallt numera. En del kommer till folkets kännedom, en del inte. Kanske har det alltid varit så, kanske till och med mer förr när det var lättare att hemlighålla. Ni har väl sett reklamen *ler* Expressen avslöjar allt. I och med att informationsflödet inte var så utbrett som det är idag så levde kanhända folk ( jag) i en falsk utopi att myndigheter och maktpersoner inte ägnade sig åt mer eller mindre kriminella affärer. Kan jag verkligen ha varit så godtrogen? Jodå, jag är ju rätt godtrogen än idag. 

För att då fortsätta på samma tema så är ju vissa maktpersoner "köpta" av kriminella organisationer. Det låter kanske tokigt, men jag tror det kan vara så även här i Sverige. Dokument utifrån i kväll kl.22.00 på tvåan handlar om  Il presidente, Italiens premiärminister Silvio Berlusconi. Jag har faktiskt ingen åsikt om honom, för jag vet för lite. Helt spontant kan jag tycka att han verkar vara en skön figur, som går lite utanför ramarna. Men om det samtidigt är så att han är väldigt auktoritär och trampar på andra, så är han inte ett dugg skön längre, i mina ögon. Jag ska se programmet för att få en liten inblick.

Anledningen till att jag var inne på tvhemsidor, var att jag såg någon snutt härom dagen om Assange och ett kommande program. Fick för mig att det skulle visas som ikväll, fast det stod inte i min tv-tidning. Så därför kollade jag lite på nätet. Det visas på torsdag kl.20.00 på ettan. 

"Reportage. Hur kunde Wikileaks grundare Julian Assange få världen att ifrågasätta den svenska trovärdigheten? Hör författaren Jan Guillou om varför journalistkåren inte gör sitt jobb, rättvisekämpen Tariq Ali ifrågasätta den svenska sexmoralen och internetpiraten Peter Sunde om machokulturen på internet. Dessutom berättar historikern Yvonne Hirdman om vår längtan efter en ny frälsare. Programmet avslutas med en 15 minuter lång studiodiskussion. Även 08/04 i SVT1 och 10/04 i SVT1."

Nu är det nog dags att gå ut och hämta det sista i tvättstugan. Bara att hoppas att allt är torrt. Men det borde det vara. Det känns så skönt att ha fått en hel del gjort i helgen och så att veta att jag kan sitta framför tv-n eller läsa halva natten om jag vill, eftersom jag kan sova så länge jag vill imorgon.   

4 kommentarer:

Benny sa...

Hoppas det gick bra med tvätten,skönt med ren tvätt luktar gott,kram Benny

Jasmine sa...

Märkligt att det går utmärkt att sälja sex och få sin röst hörd när det är en man, men inte när det är kvinnor. :S
/Jasmine

Gretas Svammel sa...

Det går alltid bra...Benny

Gretas Svammel sa...

Nja...Jasmine...jag tycker nog det oftast är kvinnliga sexsäljare som förekommer i artiklar och reportage. Därför tycker jag det är bra när det nu var en manlig.
Men jag har inte läst artikeln.