fredag, april 01, 2011

KORT OCH SNABBT

Jag hoppas jag kan få till ett kort och snabbt inlägg nu. Längtar efter att få slänga mig i soffan och slötitta på Så ska det låta, som börjar alldeles snart. Fast har stört mig lite på att de sjunger så länge och att det hela verkar så himla uppgjort. Klart sämre än på Harryssons tid, annars är det jag som har ändrat mig under de sista åren.
Att det blev så sent innan jag satte mig här beror på att jag hållit igång hela dagen. Började med att rensa bort gamla underlakan som jag inte fattar varför jag dragit med mig flytt efter flytt. De är till 90 cm sängar och det har jag inte haft de sista fem åren. Rev ett av dem i bitar att ha till torktrasor. Slängde resten i två sopsäckar.

Hittade bakom en av högarna min ask med leksaker. Använder det aldrig numera, så slängde även det. Ja inte asken förstås. Kom sedan på att jag satte in annons inatt och har då en särskild mail till det som jag aldrig använder annars. Satte på skrivdatorn och jackade i det trådlösa bredbandet för att inte riskera att bli sittande som är lätt hänt här vid den stationära. En var intresserad av sängen och en annan av stolen. Sedan kom det ytterligare ett mail från en som ville köpa sängen. De två första skulle dyka upp efter fyra.

Började torka dörrar för att ha det klart nästa helg. Tanken var att även köra köksluckor och lådor, men började istället efter dörrarna att rensa byrån med minsta ungens saker och efter det tog jag hennes garderob. Tog lite kort. Blev inte riktigt som jag tänkt med trasan bakom ryggen. Tänkte att trasan skulle dölja ändan, men med lite kontrast funkar det nog ändå att lägga i bloggen. Kjolen är bara för korten, har annars kört med myxbyxor hela dagen ocg linnet på bilderna.

Nu har det börjat och jag hör att Brolle är med. Då kan det vara än mer anledning att glo på det, innan Skavlan börjar. Hur som helst så är nu sängen borta och skrivbordstolen. Så tomt här nu, men det blir bra när jag ska ändra om nästa helg. 

Byrån flyttade jag in i mitt sovrum och flyttade mina underkläder och strumpor till den för att sedan flytta t-shirt och linnen där det låg tidigare. Så nu har jag två tomma hyllor i en garderob. Få se hur vädret är i morgon. Är det inte solväder så sorterar jag nog mina gardiner och låter en del av dem ta plats på de här två hyllorna. Säkert inte det minsta intressant för er, men jäklar vad skönt när man kommit igång. Klart jag har en lista som jag stryker på efter hand *ler*. Blev en del strykningar idag. Yea,yea.

Kalla fakta igår måste jag kanske delge min åsikt om, eftersom jag skrev som jag gjorde. Det var ganska okej. Det handlade om verkliga brott och övergrepp och jag kan nog se det som ett hån mot dessa barn att det inte prioriteras bättre. Bra också att det pratades om vård. De här förövarna får ta så mycket skit, men de har inte ett helt friskt sinne och behöver vård snabbt, precis som det nämndes. 

Ja det var det om det. Nu tar jag fredagskväll. Ha en fin helg.    

6 kommentarer:

Benny sa...

>Hejsan Greta,du har gjort sådana saker som jag ska göra i helgen,rensa garderober,o byta säng kläder,ska byta gardiner,o säng kläder o tvätta,man sparar rätt mycket genom åren,jag hittade bl.a min första bok jag fick i 1,a klass läseboken A,B,C,den sparar jag,Ha en trevlig o mysig helg,varma kramar Benny

Svenne sa...

Du är bara så fin i linne och kjol ;-)

Unknown sa...

Greta, Det är skönt att städa ut och slänga sånt man inte behöver. Fint kort! Du har en fin rumpa!

Gretas Svammel sa...

Ja den boken ska du spara på...Benny.

Gretas Svammel sa...

När är jag inte fin?...Svenne..ha,ha.

Gretas Svammel sa...

Så är det...Hans-E...man borde rensa varje år.