måndag, april 04, 2011

BLÅSIGT

Hej och hå, vad det blåste i träna idag. När jag hade gjort det jag skulle och lite till, fast inte manuset, fick jag för mig att gå ut och "känna" på vädret.  Då hade förväntningarna ett bra tag åkt jojo..upp...ner...upp...ner. Ena stunden såg det jättefint ut med sol, två minuter senare var det grått och mulet och så solsken igen några minuter. Så jag tog på mig en lite tjockare tröja, det var ju ändå 12 grader varmt så det borde räcka med den resonerade jag.

Jag tänkte äntligen gå bort med de här kassarna med kasserade kläder. Då den här containern ligger på andra sidan området där jag bor, en bit att gå alltså och tre kassar blev lite otympligt att kånka på så långt, så lastade jag dem på cykeln och gick med cykeln. Gick hem också för var nästan ingen luft i framdäcket och jag orkade inte gå in igen och leta fram pump och börja styra med det. Dessutom upptäckte jag ju då att det blåste som sjutton och inte var ett dugg skönt. Det blåste kallt genom min tröja och när jag pallade upp kameran på en bänk för att knäppa ett kort, så direkt när jag hörde klicket så blåste den i backen. Det blev en bild iallafall och kameran höll. Det är inte första gången den åker i golv eller backe.

Varför jag alltid sagt att det är UFF vet jag inte. Kanske för att det var deras container för länge sedan, eller för att det är enklare att säga och skriva. Myrornas är det och när jag såg den vet jag att det var samma förra året och året innan dess också. Jag tror inte UFF finns längre faktiskt. Ja, jag vet inte.

Manuset orkar jag inte ta tag i idag. Har inte minsta lust med det. Var inne och kollade på filen jag skickade iväg sist efter ändringen med sidnumren. Den som de då alltså gjort provtrycket efter. Jag ändrade bara det då lite snabbt, utan att kolla mer, men den lilla ändringen styrde tydligen till det i den sista delen. Jag kan således bara skylla på mig själv att det blev så uppåt väggarna. Det är bara att ta tag i det igen, när ilskan över min egen klantighet lagt sig. 

Det här åt jag igårkväll till Berlunsco ( stavade nog inte helt rätt nu). Hittade ett gammalt äpple i kylen bakom ett halvruttet salladshuvud. Kastade båda, men ångrade mig sedan då jag kom på att jag någongång läst om äpple i micron. Så skivade det som gick att använda, strödde över massor av kanel och körde på högsta effekt i micron så det mjuknade. Lite vaniljglass över. Var riktigt gott. Hade jag skalat äpplet hade det nog varit ännu godare *ler*. 

Den där Berlunsco verkar vara en riktig skitstövel, enligt programmet. Samma kålsupare som Mubarak och Khadaffi enligt mitt sätt att se.

Nu ska jag ta en sista drive in till mailen. Sedan tänkte jag sköta om mina fötter. Ta ett fotbad, peela, smörja, klippa naglar och sätta på nytt lack. Ingen direkt sovmorgon nu förrän på fredag, men då tänker jag ändå försöka komma upp skapligt och sätta igång med vårstädningen på riktigt. Veckan ser helt okej ut. Är lite förberedd på att det kan bli två återbud, men det är bara i mitt huvud. Båda är kända sedan tidigare. Vi får se. Bara tidigare kända, återkommande som är inbokade i veckan. Nästa vecka sedan ska jag försöka behålla som den är nu med ett par nya stjärnor plus det vanliga jobbet. Ha en extra dag ledigt, då jag har en preliminärbokad på söndagen. Men det är ett tag dit.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Greta, Spännande med din nya bok. Ser fram att läsa den. Du är en duktig författare.

Anonym sa...

Håller med Hans Erik,ska bli spännande att läsa den.Jag tog också ett fotbad i går kväll,hur skönt som helst,Kram Benny

Svenne sa...

Finns det inget Röda Korset eller dyligt i din omgivning där du personligen kan lämna in avlagda kläder?
Det skulle jag gjort i stället för att lägga dom i en anonym container som "fasen" vet vem som tömmer!

Gunnar sa...

Ja, jeg kan godt tenke meg å lese boken. :)

Norske politikere stemte JA til Datalagringsdirektivet i går. Det liker jeg ikke :(

http://www.klartale.no/norge/article123960.zrm

Gretas Svammel sa...

Men vad ni är roliga...Benny...Hans-E..och Gunnar.
Den här boken kommer ingen att kunna köpa. Det är en bok till eftervärlden som jag trycker upp i ett fåtal ex. Mina ungar förstås och ett eget och ett till Landsarkivet.

Däremot det nya pågående, det ska jag försöka få något bokförlag att nappa på.

Gunnar...jag är rädd att vi också kommer att få den där lagen vad det lider.

Gretas Svammel sa...

Svenne... Det är ingen anonym container eftersom det står Myrorna på den med stora bokstäver.

Hade jag haft bil kanske jag hade åkt till stadsmission, röda korset eller liknande. men det är inte säkert. Mycket bestyr för så lite *ler*