måndag, mars 14, 2011

KORT OCH KONCIST

Igår hade jag inte tv-n på alls, men ikväll ska jag kika på några program och som vanligt rusade tiden iväg så alldeles. Kom hem runt 18, efter att ha tillbringat ca tre timmar i stan med diverse saker. I mitt letande efter presenter, som är så himla svårt att komma på, sprang jag på den här klänningen. Billig och skön att flanera runt i, i sommar. Mycket hellångt är det tydligen i år. Kan i och för sig vara skönt om man legat en hel dag i solen. Den ser nästan blommig ut på bilden, men det är den inte. Fast den fanns som blommig också, men det är inte riktigt min grej.

Kvällen fram tills nyss när jag satte mig här, ägnade jag åt att ringa upp missat samtal på min fasta telefon, plocka in tvätten, koka ris och äta det med currygrönsaker, slå in presenterna, tvätta håret och knäppa det här kortet innan jag drog på myskläderna. Innan jag loggade in hit så ändrade jag mitt projekt ännu en gång. Fast det gick fort *ler*. Det var bara ändring av sidnumren. Borde ju ha förstått det själv, att man inte kan ha sidnumren på kanten. På varannan sida kommer de ju då inne vid ryggen. Men nu är de på mitten av sidan. Man lär så länge man lever.

Något inte Bloggtoppen verkar göra. Eller så är det precis det de gör, fast det tar sin tid. I flera veckor nu har det krånglat. Ibland kommer man in och kan se besöksantalet, men så är det plötsligt fel igen. Man kanske har kommit in en gång av tio, nu de senaste veckorna. Nu behöver man ju inte kolla det varje dag, men några gånger i veckan brukar jag klicka in mig och det är lite irriterande när det inte funkar. 

Eftersom klockan drog iväg och mitt program snart börjar på tv4+ så blir det ett lagom långt inlägg ikväll. I morgon blir det besök i ettan igen. En gammal bekant. Vill in och kolla mailen också innan jag kryper under min filt i soffan, så mer än så här blir det inte.

5 kommentarer:

Gunnar sa...

Det blir litt tv hver kveld. Film/serier og litt nyheter. Følger med på bl.a. Wallander, hehe..

Nå ser det ut som våren er kommet, sol og kraftig snøsmelting. Det er bra!:)

Svenne sa...

Fin bild som vanligt;-)
Puss o kram

Gretas Svammel sa...

Ja det är härligt...Gunnar...snön försvinner här också för var dag som går.

Gretas Svammel sa...

Tack för det...Svenne

Bensan sa...

Lovely picture,hugs Bensan