söndag, januari 02, 2011

TIDEN...TIDEN


Det är helt förgrömmat vad tiden går. 21.00 börjar "Mord i Midsommer" ( nya avsnitt) och jag trodde att jag skulle vara klar med allt jag tänkt mig tills dess, så jag bara kunde softa och känna mig lugn i sinnet. Men mailen tex har jag inte ens loggat in på idag och inlägget här är väl gränsfall att jag precis hinner. Nu ska ju inte TV styra ens liv, men det är rätt skönt att avsluta kvällen med något lättsamt.


Vad har jag gjort då som tar sådan tid? Det enda jag vet är photoshop, men när jag såg vad klockan drog iväg så avslutade jag utan att göra färdigt allt. Jag blir även så otroligt trött i ögonen av att sitta länge och pyssla med bilder. Det här är alltså de jag tog förra veckan, då jag hade både lust och inspiration. Då den ena iden avlöste den andra, vilket är så länge sedan det hände. Bara det gjorde ju att det blev ännu roligare. Den enda fotoiden jag hade i huvudet från början var bordet och jag blev faktiskt himla nöjd med det. Var lite orolig att bakgrunden inte skulle passa med mina på fri hand poser. Ett ex ser ni överst här. Klänningen är den gamla, tighta, aldrig numer använda. Uppvikt och med magen indragen *ler*.

Ideerna blev fler än jag hade kläder till, så drog på lite privata kläder och tog mest för skojs skull. Blir det bra så blir det liksom. Annars är det bara att radera. Tanken bakom det här fotot var att jag ringer in det nya året. Nu hann jag ju inte fixa bilden till dess, men den går att använda ändå. Kan ju låtsas att jag ringer in korna ha,ha. På originalet är underdelen bar, men platsar inte riktigt på bloggen så photoshoppade dit en liten trosa. Februari-mars kommer den på hemsidan i original.


Innan jag bänkade mig vid photoshop, vilket inte var förrän nu i eftermiddags, så startade jag dagen med kaffe ( gick bra ) och knäcke med skivad kall potatis och örtsalt som pålägg. Inmundigade det tillsammans med lite datorsurfande. Tog sedan en promenad med försiktiga små steg då det var himla halt på sina ställen. Ingen sol, fastän den gäckade mig lite innan, vid tiotiden. När jag väl kom ut vid ett, fanns inte tillstymmelse till någon sol. Fick iallafall lite friskt syre i blodet.


Tog sedan tag i pappershögen på skrivbordet. Varför sorterar man inte in direkt i pärmar? Tre månaders papper att sortera. Hittade sedan en korv veg ärtsoppa i kylen bakom ostar, smörpaket och äggkartonger. Trodde jag lagt den i frysen, men så var inte fallet som tur var. Tillsammans med stark senap intogs denna delika rätt framför Tv-n och " Inte utan min dotter" i eftermiddags. Jag var osäker på om jag sett filmen eller bara läst boken. Själva handlingen visste jag ju. Efter andra pausen insåg jag att jag nog sett den. Dessutom blir jag bara så arg och frustrerad, vilket är onödigt att bli om man inte behöver.


Så då började jag ta mig an bilderna för att få dem ur världen och där är jag nu. Tre stycken är kvar, men jag förberedde dem och då kan det se ut så här om någon är intresserad *ler*. Någon kanske undrar varför jag inte använder magnetlasson vid beskärning. Det gör jag ibland, om det inte är massor av krimskrams runt objektet, för då blir det inte bra. Inte för mig iallafall och ibland hugger den in på själva objektet som då är jag, så det blir hack i kanten. Nu är jag inte någon hajare på photoshop faktiskt. Jag lär mig undan för undan. Rosen har jag haft ett bra tag i mappen med webbilder och testade idag att förstora den utan att det blev konstigt. Det funkade och kan ju bli lite annorlunda mot andra bakgrunder. 


Om jag inte ska missa början av programmet som vanligt måste jag göra ett slut här nu. I morgon är det måndag, men av olika orsaker blir det ett besök i ettan för träff med återkommande, långväga person. Torsdag blir veckans lediga dag istället. Ibland måste man vara lite flexibel, när möjligheterna finns.  

5 kommentarer:

Unknown sa...

Greta, Gott nytt år!

Du är duktig på bílsbehandling. Bästa resultatet blev den med rosbakgrunden.

Mittbilden blir sexigare utan photoshoppade trosor. Du är ju sexigt klädd i svart med blus, stay-ups och stövlar. Blir spämnnande att se orginalet.

Gretas Svammel sa...

Ja...Hans-E.. rosbakgrunden är iallafall lite annorlunda.

Svenne sa...

Förgrömmat???
Det ordet hörde jag ofta i min ungdom!!!
Men det tar vi en annan gång:-)

Gretas Svammel sa...

Är det du är som är Emil...Svenne?...förgrömmade unge

Svenne sa...

Snälla du...
Jag är inte Emil men ibland önskar jag att jag vore det:-)