fredag, december 31, 2010

BILDSVEP ÖVER 2010

Jag ljög visst i förra inlägget. Kollade förra årets inlägg från detta datum och jag var tydligen allena även då. Var året innan det som jag var borta. Ja, ja tiden snurrar på alldeles för fort.

Så här skrev jag  för ett år sedan:
"2009 för mig, har egentligen bara varit en startsträcka. En lång ointressant bana, med endast några få roliga avvikelser. Men en nödvändig sträcka för att komma hit. Hit till denna sista dag, till de allra sista meterna, innan lyftet. Från och med i morgon fylls mina vingar med mer och mer luft. För var månad på det nya året lyfts jag högre och högre. Men viktigt att komma ihåg. Ju mer jag lyfts, ju större risk att falla och ju högre jag faller, desto mer skadas jag. Det gäller alltså att hålla tungan rätt i mun och att se och vara öppen för det som kommer i min väg och att våga fortsätta lita på min intuition."


Tittar jag då tillbaka på året som varit, vet jag inte om jag vill påstå att jag verkligen fick så mycket luft under vingarna som jag önskade och hoppades. Men helt meningslöst har det ju ändå inte varit, insåg jag när jag tänkte över det, här om dagen.

                                                                 Januari

                       Sa upp F-skattsedeln, avvecklade företaget och började leta jobb

                                                        17 grader kallt 9 januari                     

                                                                        April

                                                                   Vårväder 12 april     
                                                                Gav ut bok  
                                                            Gästade Malou på TV 4   

                                                                      Maj

                                                               Solar 2 maj 
                                                         Besöker badhotellet i Tranås
                                                         Solar på filt i bikini 24 maj

                                                                   Juni

                                             6 juni årets första dopp                                
                                   Besök av tv-team  från Danmark                                                                               
 
Var på brukarföreningens seminarie Stockholm

Juli

                                          Tillbringade en vecka i harmoni med naturen
                                                       Regndans
                                                      Åker limosine
 
Ser Lundell på Grönan

Augusti

                                                      12 augusti årets sista bad

September

                                                       Fotas av fotograf
                                                       Reportage i lokaltidningen

Oktober

                                               Träff med person för ett annat projekt

November

                          Skriver klart projektet till eftervärlden och påbörjar nytt

December

                                            Reportage i Aftonblaskan

Hoppas det funkar nu vid publicering. Har redan gjort om det en gång och tänker inte göra det ännu en gång. Nu ska jag sova.


7 kommentarer:

Gunnar sa...

Jeg ønsker deg et rigtig godt nytt år! :-)

Svenne sa...

Fina bilder som alltid!!!
Översta Julibilden gillar jag skarpt:-)
Gott Nytt År min älskade vän

Anonym sa...

Gott nytt År!
Mycket bra årssvep.

Gretas Svammel sa...

God Fortsättning säger jag då till er alla tre..Gunnar...Svenne...Torsken

Anonym sa...

Gott nytt Greta!
Kul att "jag" kom med i årssammanfattningen! Ser ut att ha varit ett roligt år.
/Kunstprodukt

Gretas Svammel sa...

Hej... kunstprodukt...jag hoppas detta år blir ännu roligare. För både dig och mig och andra.

Benny sa...

Hej vilka fina bilder på din års bilder som är tagna under 2010,alltid bra bilder,kram