torsdag, juli 08, 2010

SEXSINNET HAR FÅTT SITT

Kom hem för drygt en halvtimma sedan. Få se hur långt och mycket jag hinner skriva för tänkte titta på Josefssons Almedalsdebatt även i kväll, följt av Luther. Inget solväder i dag, men det passade mig bra eftersom jag ändå inte hade tänkt sola. Badet jag planerat på lördag kanske jag får flytta fram till söndag insåg jag när jag råkade se prognosen någonstans på det stora internet för några dagar framåt. Men de har ju haft fel förr vill jag minnas.

Blev ju en ovanligt bra dag idag. I flera bemärkelser. Lugn start. Sedan har jag tillbringat hela eftermiddagen och lite till i min lilla oas. Av en anledning så blev det två möten idag. Först den planerade nya där det blev mest ett måbra möte, om man så säger. Inte så mycket av häftigt sexmöte. Men trevligt. Alla människor har ju en historia. Ibland får jag ta del av den, ibland inte. Den här personens föräldrar kände den riktiga Greta Garbo när det begav sig. Det tyckte jag var lite kul.

Två "längre" samvaromöten bokar jag aldrig in under samma dag, vilket jag någon enstaka gång kan göra med en massage och en samvaro eller två massager. Nu tror jag nästan att någon annan styrde för fick en förfrågan igår kväll av en person som bara är här i trakten några dagar och eftersom den personen har en dialekt eller språk som jag nästan blir kåt av, bara av att höra och eftersom jag tycker sådana här landsmän (eller kvinnor) överlag är otroligt trevliga, så gav jag förslaget att ikväll är okej för mig. Bara för att jag ville och bara för att jag kände för det.

I morse var bokningen klar. Nu vet man ju inte innan ändå. Om 100 norrmän är trevliga kan ju den 101:a vara tvärtom. Nu har jag i och för sig inte träffat 100 *ler*. Men det blev ett väldigt dejligt möte ha,ha och nu kan jag gå på semester med ro i sinnet, sexsinnet alltså. Har ju varit dåligt den här veckan med min egen sexuella njutning. Men njuter gör jag ju på ett sätt ändå genom att ge njutning till andra.

Ja ni, nu är kl.21.00 och jag har sett Almedalsdebatten och struntar i att se mer tv. Mycket snack om själva företeelsen Almedalsveckan. Men de sista tio minuterna pratade de om Almedalsbordellen och sexköp. Schyman, Camilla Lindberg, Federley, Bard mfl. Pigge var med även i kväll och han höll med Bard. Men ingen rykte ihop iallafall. Själv kan jag fundera över vad som är värst eller bäst. Göra en brasa av 100 000 som man fått av en generös givare eller tjäna ihop samma summa samtidigt som man njuter och mår bra. Mår man inte bra är det en annan historia och det är där stödet och hjälpen behövs och då handlar det inte direkt om förbud. Mer om upplysning och information och öppenhet. Handlar det om våld, tvång och övergrepp är det ytterligare en annan sak och där finns som bekant redan ett förbud. Gud vad jag tjatar.

Hittade en engelsk länk igår på Flashback angående utvärderingen för er som är intresserade. Kan inte säga så mycket om innehållet eftersom min engelska är så dålig.

Läste till frukostkaffet att chefen för akuten här slutar för det dåliga samarbetets skull. Det är synd att det ska behöva vara så. Men jag har full förståelse för honom. Jag skulle heller aldrig palla med att jobba i motvind klippt hela tiden och samtidigt försöka måna och göra det bästa för patienterna. Han har två val i stort sett. Jobba för patienterna eller jobba för ledningen.

Nu ska jag tvätta bort sminket, tvätta håret, smörja in mig innan jag tar mig an mailen och surfar runt lite bland bloggar och nyheter och kanske spelar lite på King com om inte klockan blir för mycket.

4 kommentarer:

Hans-Erik sa...

Greta,

Gudrun blev ju uppmanad av två män att elda upp 100 tusen kronor. Det är väl ett exempel på hemskt kvinnofötryck! Nu var jag taskig mot Gudrun

Våld och förtryck är inte acceptabel. Frivillig prostitution och sexhandel är bra.

Tycker att Josefssons debatt program från Almedalen varit bra. Tittar inte på TV så mycket annars. Är P1 freak.

Ha en trevlig semester!

Gretas Svammel sa...

Tack...Hans-E... jag kommer att vara som ny när jag kommer tillbaka sedan ha,ha.
Tycker Josefsson är rätt bra överhuvudtaget. Radio lyssnar jag bara på vid bilkörning.

Gunnar sa...

Jeg bruker en del webradio. Mye forskjellig musikk-stasjoner på nettet.
Vanlig radio hører jeg nesten ikke på.

Gretas Svammel sa...

Jag har försökt...Gunnar...att göra som ungarna, ha musik på i datorn när jag sitter här. Men jag blir bara störd av det och kan inte tänka.