måndag, juli 26, 2010

SEMESTER ELLER LIKNANDE

Är ju rätt mycket kvar av den här dagen, trots att jag inte gjort något speciellt vettigt ännu. Vad nu vettigt är? Allt är ju relativt. Jag har läst ut boken och korrigerat och ändrat det jag skrev i natt och sänt iväg. Det är alltid en viss obehagskänsla eller liknande när man slutligen trycker på knappen för sänd eller publicera. Inte för att jag är osäker på det jag skrivit, utan mer den mänskliga prestationsångesten skulle jag tro. Förklarade jag bra, fick jag med allt, skulle jag strukit det osv. Säkerligen är jag inte ensam med den känslan.

Svamlet här är ju något annat. Det blir som det blir, men expressenbloggen, insändare, artiklar kan jag sitta med som vore det värsta avhandlingen. Nåväl, jag kan släppa det nu och börja beta av min lista. Men inte idag kanske. Eventuellt att jag tar mig an städningen senare, men det har jag inte bestämt än. Fast återkommer sommaren senare i veckan, så kommer jag att hata mig själv för att jag inte gjort de nödvändigaste innesakerna. Försöker intala mig att jag ju har semester och då ska man inte göra något alls ha,ha. Det går inte så bra. Har en massa obesvarade mail som jag måste ta tag i fastän jag just nu inte har speciell lust. Men ju längre jag väntar ju fler blir det.

Boken blev rätt bra i slutet. Den var ju lite trög mellan varven men så tog det sig och slutet kunde egentligen bli hur som helst. Det är lite kul, tycker jag när man inte kan räkna ut hur det ska gå. Nu fick man inte riktigt veta ändå hur det verkligen slutade helt och hållet. Tog han livet av sig eller bytte han identitet, försvann och satte sprätt på pengarna?

Känner mig lite seg och tom idag. Är till och med lite tung i huvudet. Har inte lust med någon större ansträngning. Helst vill jag nog påbörja en ny bok och bara kura ihop mig i soffan. Men ska väl ta och beta av de äldsta mailen först iallafall.

8 kommentarer:

Unknown sa...

Greta, Visst är det skönt att vara ledig och ta dan som den kommer. Hoppas din nya bok blir bra

Du kan kolla in videon på min blogg. annorlunda sextjänst! http://hans-eriksfunderingar.blogspot.com

Anonym sa...

Njut av ledigheten .jag läser om ungerska revolutionen 1956.ska se dvd filmen.efter jag har läst boken.bamsekramar benny

Gunnar sa...

Nå er det snart Van Veeteren på SF-kanalen. Jeg ser mye svensk film for tiden, ha ha..

Svenne sa...

Strunta i städet och njut av din ledighet, det gör jag just nu!
Städa kan vi göra till hösten:-)

Gretas Svammel sa...

Ska kolla in vid tillfälle...Hans-E

Gretas Svammel sa...

Jodå..Benny...jag njuter.

Gretas Svammel sa...

Van Veeteren gick nog här också på tv igår...Gunnar...men det är gamla repriser som jag redan sett. Annars är Van Veeteren bra tycker jag. Har ett par av de böckerna.

Gretas Svammel sa...

Det är rätt tänkt...Svenne...jag ska inte göra allt jag bestämt jag skulle gjort denna vecka.