fredag, juni 11, 2010

SÅ FÖRSVANN DEN DAGEN

Hej och Hopp. Den här dagen går minsann inte till världshistorien. Tycker att jag nyss gick upp, fast ser ju att klockan snart är halv åtta på kvällen. Men det är en viss tillfredsställelse även i det, att låta dagen bara gå utan att bry sig alls.

Jag har inte några bloggbilder kvar just nu. Visserligen kan jag förminska hemsidesbilder, men det har jag ingen lust med nu. Bilden får symbolisera att den här veckan inte innehöll det minsta av beröring, närhet och hud mot hud kontakt. Inte ens någon massageorgasm eller orgasm överhuvudtaget har det blivit på exakt en vecka. Nu kan min motståndskraft ligga pyrt till ha,ha. Orgasmer är ju livsviktiga för hälsan. Jag tror så faktiskt. På riktigt. Får göra något åt det i helgen nu. Är ju väder för det också.

I morse vaknade jag av att det var ett himla oväsen. Regn som slog mot fönsterrutan som trumpinnar. Tittade på klockan. 06.30. Kröp under täcket som jag egentligen tog bort för ett tag sedan. Då när det var sommar. På somrarna har jag inget täcke i påslakanet. Men jag har det som en korv vid fotänden utifall att jag skulle frysa. I morse frös jag. Låg och tyckte så himla synd om ungdomarna som idag tog studenten. Hur kul är det med champagnefrukost i hällande regn? Det var regn när minsta ungen tog sin student också men bara vid utspringet om jag minns rätt. De andra hade sol och fint väder. Men den här minsta skitungen var smart och hade förberett sig med en färglad regncape för att skydda klänning och hår.

Jag sov snart igen iallafall och när jag vaknade ska jag inte tala om. Det viktiga är att jag vaknade. Visst for det små lätta tankar i huvudet att jag kan göra det, kanske ska göra det osv. Inte många av kalibern...jag borde eller jag måste. Jag ser det som ett framsteg *ler*. Ingen korrekturläsning, inget färdigställande av tavlan som står på staffliet bredvid mig här, ingen dammsugning, ingen promenad, i stort sett ingenting har jag gjort. Det känns skönt. Skönt att kunna tycka att det är skönt.

Men jag har hyrt bil. Fem dagar för 2000 kr. Det är väl inte så farligt? Och jag har skrivit en förfrågan om kursen jag troligtvis ska gå i höst. Kurs och kurs. Det är utbildning. Som jag inte är helt hundra att jag har kompetens att bli antagen till. Därav förfrågan. Med den utbildningen i bagaget har jag nu ytterligare ideer för att få ett jobb. Då handlar det om att sälja in sig själv ( vilket inte är min melodi) och hålla korta informationsföreläsningar på strategiska institut. Men medverkan hos Malou gav mig viss styrka. Kunde jag då så kan jag sedan. Mental träning fungerar. Tro mig.

Mailkonversation har förstås tagit sin tid. Jag försöker förstå. Både andra och mig själv. Det är faktiskt lite intressant. Vem som är klok och vem som har rätt får väl tiden utvisa. Men jag har sedan sista bytet på hemsidan och ändringen här fått viss respons. Det handlar om bilden där jag informerar om boken. Samma bild finns även i bildspelet. För mig helt naturligt. Kan jag sitta i tv och prata om boken och jag vet att det klippet ligger ute på nätet, så ser jag inget hinder att ha samma bild här och på hemsidan.

De flesta tycker det är jättebra och är glada över bilden. Men så kommer ett och annat mail där adressaten ser det på ett annat sätt. Han målar faan på väggen helt enkelt och anser det vara höjden av dumdristighet och oförsiktighet. Mailkonversationen idag handlade om att personen inte vågade besöka mig eftersom jag visar ansiktet och därmed min identitet. Han menade på att polisen snart kommer att ha span på mig osv osv. Naturligtvis ska ingen besöka mig om de är rädda att åka fast. Men för mig finns liksom inget att åka fast för. Jag är i min fulla rätt att ta emot besök av vem jag vill. Jag tar inte betalt för sex. Men sex kan ingå ifall båda vill. Betalt tar jag för allt det andra och om jag är klädd i stay ups och stövlar så är det en deal mellan mig och mitt besök.

Det ska nog mer till för att sätta span på mig ha,ha. En snart sextioårig kärring med aptit på sex. Som jag skrev till personen, de får nog stå där bra länge i såfall innan de skulle få ens en misstanke att någon av alla som dagligen studsar ut och in genom porten var en sexköpare. Två- tre stycken av alla dessa ut och instudsare kommer till mig inom ramen av en vecka ( och alla är inte köpare av sex ) Utom veckan som vi nu lägger bakom oss. Då var det noll. Det skulle kosta för mycket av polisens resurser, som är små redan som det är. Jag kan ha fel. Men jag tror ändå att mitt resonemang är det mest realistiska och jag är inte det minsta orolig. Jag har ganska rent mjöl i påsen.

Jag såg att fem stycken blivit häktade i Norrland för sexbrott. Jag kan inte utläsa något speciellt i artikeln. Offer det kallar de ju även mig för och koppleri på vilket sätt? I och med att vi har den här lagen och att attityden är som den är, så kan åtminstone inte jag veta vad och om personerna gjort sig skyldiga till något brott. Mer än att ha idkat sex då. Har de gjort det med tvång då är det ett brott. Men många vill ju ha det jag gör för tvång också.

Den 23 juni kommer åtalet mot polismästaren såg jag också. Det har tagit sin tid. Jag undrar varför en vuxen person måste må så jävla dåligt för att han haft gruppsex? Det är väl ganska vanligt både med gruppsex, trekanter som då detta rörde sig om och partnerbyten. Jag tror (bara tror) att han inte mår dåligt av trekanten, utan över att det blivit känt. Det är patetiskt i mina ögon, men med den lag och den attityd och syn vi har här i landet så förstärks skam och skuld känslan för de som vill njuta av sex på sitt sätt och utan naturligtvis att skada någon. Det är ganska makabert anser jag. Nu drog jag bara slutsatser utifrån artikeln. Hur sanningen ser ut vet jag ingenting om.

På söndag ska ni väl skippa fotbollen en stund och istället titta på tv2 kl.22.00. Hoppas jag inte glömmer det själv nu. Då visar de iallafall dokumentären Som en Pascha. Bordellen i Köln. Filmaren Svante Tidholm ställer sig frågan varför sex är så viktigt för män. Men visst är sex viktigt även för kvinnor, fast vi behöver inte gå till bordeller och köpa vår njutning. Vi går till bordeller och tar betalt för att få njuta. Det är en viss skillnad och kanske skulle man göra en film om det istället. Varför betalar inte sexsvultna kvinnor för sex i lika stor utsträckning som män gör det? Är det måntro vår dåliga jämställdhet? Löneskillnader?

Nu vet jag ingenting om bordeller och jag vet ingenting om kvinnorna där verkligen njuter eller inte. Om de är under kontroll av annan part eller om de bestämmer själva osv. Säkert finns olika sorter. Jag ska se det i studiesyfte tänkte jag. Det mest löjliga är att på grund av filmens karaktär så läggs den inte ut på SVT play. Så tro inte att ni kan gå in efteråt och se den på nätet. Man får väl vara glad ändå att den överhuvud visas i en politiskt korrekt tv kanal. Men vissa tror ju att den är vinklad för att passa in så att säga. Det återstår att se.

Oj, oj, oj jag trodde inte att jag skulle orka skriva så mycket i kväll. Nu ska jag kolla mailen en sista gång innan jag stänger av. Tänker sedan testa en av glasspinnarna jag köpte igår och kolla tv-tidningen ifall det över huvudtaget är ide att knäppa på tv-n. Jag har ju fortfarande min film som reserv om jag inte hittar på annat. Såg för ett tag sedan någonstans tips om en annan film som jag också ska införskaffa. Som jag tror kan vara en film för mig. Hachiko, en vän för livet. Handlar om en hund och kanske är en barnfilm, men jag är ju ganska mycket barn *ler*. I morgon ska jag leka i regnet (om det är regn).

4 kommentarer:

Svenne sa...

Du kan vara helt lugn!
Det är bara jag som "spanar" på dig:-)

Benny sa...

Och jag blundar o ser dig i mina drömmar
va rädd om dig,Kram Benny

Gretas Svammel sa...

Okej...Svenne...du får spana.

Gretas Svammel sa...

Blunda inte för länge bara...Benny...så du inte ser verkligheten.