tisdag, maj 04, 2010

NÄSTA ANHALT...SOFFAN

Samma visa idag. Trött så in i bengen, så det blir snart soffan igen. I morgon får jag sova länge, länge. Känn så skönt att veta det. Ingen klocka som larmar 06.15.
Fryser gör jag också, sitter med dubbla tröjor på mig. Tung i huvudet och ögonen svider av trötthet. Nej då, det är inte något skit i kroppen som håller på att bryta ut. Det är för lite sömn helt enkelt. Man blir ju frusen när man är trött. Dessutom var det kallt ute idag. Jag kör nu med min gamla slappkavaj, för vinterjackorna är bortplockade och ska så vara till oktober minst. Hackade nästan tänder när jag åkte hem.

För övrigt tycker jag nog dagen varit rätt givande. Inte bara korvstoppning utan även grupparbeten och diskussioner. Ca 20 stycken var vi, ungefär hälften av varje kön, övervägande äldre. Kom i en grupp med yngre förmågor, vilket jag var tacksam för. Det är ofta mer intressant att höra hur de unga tänker, än hur en jämngammal tänker. Åtminstone såhär. Bra föreläsare gjorde ju inte det hela sämre.

Har inte gjort så mycket mer sedan jag kom hem än gått igenom posten, pratat med barn, stoppat lite i magen och farit runt lite på nätet. Kunde inte låta bli att gå in och läsa artikeln om nässprejen med empatihormon, speciellt för män då tydligen. Fattar inte riktigt vad de håller på med en del forskare. Oxytocin är ett välbefinnande och lugnande hormon som avsöndras tex vid beröring. Varför ta fram en spray som i värsta fall förstör slemhinnorna i näsan, när man uppnår samma effekt med massage, beröring och närhet? Beröring är redan idag en bristvara hos människor och ska väl för sjutton inte ersättas med ett konstgjort spray? Ur led är tiden helt klart.

Blir inte så mycket mer ikväll. Soffan hägrar. Ska ta mig an mailen också, sedan får datorn vara för idag. Tvätta bort sminket, fylla på vattenglaset, ta med en apelsin, tända ljus, sätta på ny cd som kom med posten idag med avslappningsmusik, dra pläden över mig och lägga mig tillrätta i soffan. Om jag så skulle sova hela natten i soffan så gör det inget. Men vill inte missa reprisen förstås om Kerstin Thorvall, fast den var inte förrän vid 23 tror jag.
Publicerade inlägget och upptäckte att jag glömt rubrik. Så trött är jag alltså.

Inga kommentarer: