söndag, maj 09, 2010

JOSEFINE MUTZENBACHER (del 2 ) + CAMILLA

Morgonpigg idag. Blivit två tidiga kvällar på rad nu. Inget att se på tv och det är det inte heller ikväll. Hade inte inspiration att skriva i fredags som jag trodde, så gjorde annat. Massagebildspelet är klart och kommer snart att kunna beskådas här.

Nu har jag precis avslutat och publicerat ett inlägg på Expressenbloggen. Anledningen till det är förstås folkpartisten Camillas uttalande att sexköpslagen bör avskaffas. Ska inte orda om det här. Ni som är intresserade av mina synpunkter klickar in er och läser där.

Boken om wienerhoran är utläst och jag lovade ju en resume. Jag har inte läst sida upp och sida ner *ler*, utan skumläst den. Det var knulla på längden och tvären, knulla över och under, knulla med bror, kamrat, lärare, präst och fader. Otroligt tråkigt måste jag säga. Kanske om jag varit femton att jag hade blivit lätt upphetsad. Jag skriver lätt, för det krävdes nog mer än så redan då. Dessutom förkom en hel del som rent av äcklade mig.

Visst finns det likheter mellan mig och henne, men fler olikheter. Boken innehåller två kapitel på 235 sidor. Det första från det hon är är fem år till hon blir tretton och blir moderlös. Det andra vad som händer de två-tre påföljande åren. Ingenting om hur hennes återstående tid som glädjeflicka utvecklar sig.

Likheten som hon säkert delar med de flesta, är nyfikenheten på sitt eget och andras kön i småbarnsåldern. Precis som hon fick jag undersöka och utveckla det utan fy och usch från vuxna och utan att skambeläggas. Tyvärr tror jag att det även i dag finns föräldrar, mor/farföräldrar, dagispersonal, lärare som avbryter barns naturliga sexuella lekar.

Den här Josefine växte upp med sina föräldrar och två äldre bröder. Den yngre av bröderna och hon lekte mamma pappa barn med några jämnåriga kamrater. Det pillades på små snoppar och det gneds kön mot varandra osv. Efterhand blev det mer avancerat och till slut geds inte bara könen mot varandra utan det blev fullbordade samlag. Josefine upplevde det väldigt behagligt och ville ha mer. Hon lurpassade på ölutköraren, hon gav sig till inneboende, hon träffade okända i parken osv.

När hon var tretton dog hennes mamma och i sorgen beslutade hon sig för att sluta med sitt sexuella leverne. Hon gick till prästen för att bikta sig och få syndernas förlåtelse. Prästen en stor, tjock, auktoritär man ville veta allt. Han bad henne komma hem till honom och där skulle hon då visa vad hon gjort så att han kunde ge henne förlåtelse. Hennes begär väcktes på nytt och naturligtvis även prästens.

Ja sedan fortsatte det. En lärare förekom också och han var med flera av eleverna och när det uppdagades och hennes pappa fick reda på det, ville han att hon skulle ligga bredvid honom i hennes mors säng. Så kan kunde ha koll på henne, hette det. Det slutade efter ett tag med incest, där båda var med på det.

Någon inneboende som kommit på dem, fixade vin och tog dit sin flickvän och det ena gav det andra. Ett tag senare såg Josefine hur flickvännen efter att ha varit med andra gav den inneboende pengar. Vindrickandet blev snart en vana och pappan förlorade jobbet. Josefine introducerades av den inneboendes flickvän i att gå ut och knyta kontakter med män och ha sex mot ersättning. Ungefär så slutar boken.

Tragiskt kan man tycka, men hur tragiskt är det egentligen? Ingen tvingade sig på henne och gjorde något mot hennes vilja. Tvärtom var det hon själv som lockade och pockade och ville. Det tragiska skulle då vara att vuxna personer drog fördel utav hennes sexuella lust, trots att hon var barn och trots att det var ens eget barn osv. När det gällde fadern så försökte han i det längsta att stå emot. Men när det sedan väl hände så blev det en vana och tydligen något helt naturligt för dem.

Ingen bok som jag kan rekommendera precis *ler*. Jag trodde nog den skulle handla mer om hennes vuxna eskortande och att hon precis som jag gjorde det av fri vilja och utan att fara illa. Men intressant ändå att få en inblick i att det inte är så jättestor skillnad nu jämfört med hundra år sedan, hur männsiskors sexliv utvecklar sig och orsakerna till det. Som jag förstod av boken var sexköp lagligt då men inte att sälja. Annars var båda olagligt. De fick smyga iallafall när de var på jakt efter villiga män.

Nu ska jag lägga ut bildspelet och sedan kolla en film tillsammans med en individ som är här. Blir ett inlägg, ett vanligt, senare ikväll.

2 kommentarer:

Hans-Erik sa...

Greta,
Jag gillar Camilla. Det är en kvinna med integritet.

Gretas Svammel sa...

Ja hon verkar veta vad hon vill...Hans-E... och stå upp för det.