onsdag, april 28, 2010

GOOGLAT MIG SJÄLV

Trött, trött, trött ikväll. Får väl skylla mig lite själv då jag fortsatte häcka här i natt, fastän jag egentligen bara skulle stänga av datorn. Började googla på Linnea Evertsdotter och blev sedan sittandes en bra stund. Anledningen var att jag har i tanken att jag nu måste fortsätta marknadsföra boken. Kan ju inte slå mig till ro efter att bara ha varit med hos Malou.

Lite förvånad blev jag att det ändå skrivits en hel del om boken. Det är jättekul. Men de andra jag kontaktade samtidigt med Malou har jag inte hört ett pip ifrån, så det är nog inte lätt att få napp. Trots ordvalet är jag ändå tacksam mot Aftonbladet som gjorde reklam för min blogg, fast jag tycker det var fel blogg ha,ha, också tacksam mot vulcan som twittrade och vad de nu gjorde och naturligtvis mot Malou som lät mig vara med i sitt program.

Hittade det här blogginlägget bla av en kvinna som skriver om sin åsikt efter att ha sett mig i "efter tio." Intressant att även läsa kommentarerna. Kanske är det så här som många ser på prostitution. Nu har en del som kommenterat inte lyssnat ordentligt på vad jag sa. Men så är det för oss alla. Vi filtrerar bort det vi inte vill höra. Att jag hade inkomst från vanligt arbete gick en del helt förbi tex. Men man lär sig faktiskt på att få kunskap om hur andra ser på det här att sälja sex. Om det blir någon mer intervju så vet jag vad jag ska trycka på lite extra. Men vissa av de som kommenterat har ändå en öppen syn fastän de inte tycker att det är okej. Det är bra, tycker jag. Vore lustigt om alla skulle vara för prostitution.

Ord och bok finns det tydligen något bokförlag som heter. Här tar de inte riktigt lika hutlöst påslag som Bokus och Ad Libris. Det är synd att den blev så dyr i slutänden. Själv får jag 90 kr på varje bok när tryckpriset och påslagen är borträknade. Därtill får jag sedan dra bort 6 %moms på de här 90 kr. Säljer jag 95 böcker så har jag fått igen pengarna jag lagt ut för att få den tryckt.

Bokrecensioner.se har den också med, liksom Bokmusen.

Carinas boktips skriver lite om boken. Det går inte att länka till just det inlägget så ni får scrolla ner på sidan. Carina är motståndare själv till lagen.

Tarja är ytterligare en som skrivit om den. Såg att också Fajaf nämnt den i sin blogg, men glömde spara det inlägget. En för mig okänd blogg hade också nämnt boken i ett inlägg såg jag.

Så visst diskuteras det säkert här och var och det är ju det jag vill. På Flashback finns ett par vettiga trådar också som diskuterar sexköpslagen.

Besöksantalet på bloggen är nu nästan nere i det vanliga igen nu. Om ni tycker att blogglänkarna här till höger plötsligt flyttat runt så är det mitt fel. Jag skulle ändra en länk här om dagen och då fick jag också för mig att klicka på alfabetisk ordning och sedan alfabetisk omvänt. Ja sedan fick jag inte till det som tidigare. Förut har jag jag bara kunnat dra och flytta länken dit jag vill ha den, men det gick inte längre.

Höll på att elda upp mitt hår idag då jag kom för nära ett ljus. Reagerade när det började lukta bränt hår. Men det gick bra. Eftersom det inte varit något skönt väder alls idag så blev det heller ingen promenad i eftermiddags. Jag hoppas på bättre väder i morgon så vi kan sitta ute och fika utan att frysa. Tog med kameran till ettan idag och fotade lite. Blev så där. Några går att använda till bildspelet, resten kommer på hemsidan juni/juli. Blev inte så många när jag raderat klart. Vill cykla iväg och fota lite ute snart.

Har inte kollat tv-tidningen ifall det är något att se. Har för mig att onsdagar inte är värt att sätta på tv-n för inget är i mitt intresse då numera. Uppdrag Granskning läste jag om nyss. Några kommunalpampar i Malmö som fifflat med fakturor. Man kan inte lita på någon. Bilden är från skogspromenaden.

2 kommentarer:

Hörni sa...

Hej Greta! Jag såg i min knuffruta att du länkat till mitt inlägg, och vill säga att jag har full respekt för dig som person och för vad du vill göra med din kropp, även om inlägget är väldigt ironiskt skrivet. Inlägget var min första reaktion på intervjun i tv. Inte varje dag man hör någon prata så positivt om att jobba som prostituerad.;).
Det som är svårt för mig att acceptera är sexhandel med kvinnor som är utsatta för tvång, och utnyttjande av utsatta kvinnor, och så länge det existerar är jag helt emot prostitution. Jag tycker också att de män som köper sex ska kunna acceptera tanken på att deras dotter, mamma, syster, och, om de är gifta, fru ska kunna sälja sex. Annars är det dubbelmoral för mig.
Det är trsgiskt att det finns män som ser på kvinnor som en handelsvara, en kropp som man kan köpa för att få sina sexuella behov tillfredställda.
Jag förstår att du är i en annan situation än de kvinnor jag nämner, och så länge det rör sig om två vuxna människor som har ett utbyte av varandra, och det handlar om sexuell njutning från båda håll, har jag ingenting emot det. Men innan problemen som jag nämner ovan är lösta, kommer jag att vara emot en legalisering av sexköp.

Gretas Svammel sa...

Tack...Gun...för kommentar. Jag tror de flesta är emot tvång av vad slag det än må vara.
Tyvärr tror inte jag att vår nuvarande sexköpslag påverkar det i så stor utsträckning som vissa politiker vill göra gällande.
Avkriminalisering för frivilligt sexköp och mer resurser till det ofrivilliga är vad jag tycker.

Ingen vet heller hur många som bedriver det här frivilligt och hur många som gör det under tvång, så en sådan undersökning vore också välkommen.

Vi får se vad utvärderingen visar som skulle varit klar som i morgon fredag, men som fått förlängt av någon anledning.

Det jag ville ha fram med boken är att allt inte är svart såsom media och politiker för fram. Det finns andra sidor och till och med en vit.

Naturligtvis finns det flera orsaker till att en del är emot sexköp och det respekterar jag fullt ut. Men därifrån till att lagstifta sin åsikt som gällande för alla, som fallet ju är nu när vi har den här lagen, anser jag inte vara rätt.