torsdag, januari 21, 2010

MATSUG och TROSLÖS GUDRUN

Men då, vad det ändras i tv tiderna. Tog plats i soffan för att titta på Made in Sweden nu kl.20.00. Hann även med sista minuterna på matprogrammet Halv åtta hos mig. Inget i min smak, men spökrösten är rätt kul faktiskt. Visade sig iallafall att Made in Sweden är flyttat till 21.00, vilket innebär att jag bara ser halva programmet för 21.30 börjar Debatt.

Jaha, varför då inte slänga ner ytterligare några rader här på bloggen medan jag väntar. Sminket är borttvättat och alla ungar har jag pratat med idag och inget annat samtal behöver varken väntas på eller ringas till. Mailen är besvarade och någon ny bok att påbörja har jag ingen lust att leta efter nu. Jag har ju en faktabok vid sängen och en på soffbordet. Målarkartongen står fortfarande i hallen med grejer som ska sorteras, men även där krävs lust.

Var iväg och handlade lite förrut. Pepparkakor, ättiksgurka, jordgubbar och så lite annat som bör finnas i ett kylskåp (mitt kylskåp) typ mjölk och frukt och gurka. Haft sug efter pepparkakor i flera dagar, men motstått frestelsen att köpa. Idag gick det inte längre. Vet inte om det är ingefäran eller annat som kroppen skriker efter. Under en av mina graviditeter hade jag mani på just pepparkakor.
Suget efter ättiksgurka kommer ju och går. Jag har redan hunnit sätta i mig halva burken, som är av mellanstorlek.
Jordgubbarna kan ju vara järn som kroppen suktar efter, eller att jag helt enkelt tröttnat på blåbär. Ena paketet är både tinat och uppätet och jag får nästan lägga band på mig för att inte ta upp ännu ett paket.

Just nu knaprar jag på sötmandlar och dricker vatten. Ringde AF igår, till personen jag fick mig tillmailad efter mitt tjat. Lätt irritation kunde jag väl förnimma ganska omgående då personen bad mig berätta min historia. Okej, att personen inte kunde veta att jag skulle ringa just då. Men jag gav mitt personnummer istället med lugn röst och informerade att allt stod i mina handlingar. När ändå vissa frågor ställdes, frågade jag om jag måste jag dra hela historien igen fastän allt finns nedskrivet sedan jag registrerade mig.

Nej då, säger personen. Du får ändå dra den vid det personliga mötet. ??? Jag höll mig lugn fast adrenalinet började ge sig tillkänna. Kan vi bestämma en tid då, undrade jag. Det är ju därför jag ringer. Nej, jag kan inte ge någon tid per telefon, svarar människan. Du får ett brev med posten. Hur länge dröjer det då? frågar jag, för det handlar ju om jobbgaranti och ekonomi för mig. Det kunde människan inte svara på.

Ett sådant här, enligt mig, ganska nonchalant samtal gör inte att jag speciellt ser fram emot mötet med den här personen. Jag skulle inte alls bli förvånad om brevet kommer ena dagen med en tid till dagen därpå. Är man arbetslös sitter man väl ändå bara hemma och rullar tummarna? Vill det sig illa måste jag kanske lämna återbud till en inbokad kund. Något jag inte vill och som jag bara gjort tre gånger under alla de år jag hållit på med hobbyn. Ena gången pga njurstensanfall och andra pga att jag var sent ute med beställning av flyttbil och fick ta då de kunde helt enkelt. Tredje gången var det något viktigt möte i skolan. Men jag ska inte måla faan på väggen. Det är bara att vänta och se.

På tal om se, så kan de som vill, se Sveriges första tävling i pooldance nu på lördag 23/1 på Berns salonger. Kanske borde de som förfasar sig över strippdans ha företräde *ler*.

Var inne på Katrins blogg förut och tittade på inslaget i Voice, där hon berättar skvaller om bla Gudrun Schyman. Denna kvinna är tydligen ofta troslös, även när hon tränar inför Lets Dance. Vid frågan varför hon inte har trosor lär hon ha svarat - Jag är feminist och vi feminister behöver inte ha trosor för vi har ingenting att dölja.

Sant eller inte, vad vet jag. Men lite kul ändå och jag tror ta mig sjutton att det är sant ha,ha.
Imorgon har jag inte bokat in någon, utan jag ska försöka (obs försöka) att skriva, skriva, skriva. Det ska jag sedan försöka göra hela helgen mer eller mindre, så att jag kan släppa det här. Om det blir som det har sagts så kommer väl ungdomar att vara här i helgen, men jag har förvarnat att jag troligtvis kommer att bo vid datorn.

3 kommentarer:

Svenne sa...

Jag har ibland ungdomar här. Dom sköter sig oftast för sig själva vad beträffar film och sånt! Men när dom är hungriga, ja då är man "poppis"!
Inget du känner igen, eller?
Kraaam

Gretas Svammel sa...

Ha,ha..Svennis..visst känner jag igen det. Men när det är bestämt innan att de ska husera här, då skämmer jag gärna bort dem.
När de kommer spontant då får de fixa själva.

Svenne sa...

Greta: Då har vi det gemensamt! Men mat går ju alltid att "fixa" till både ungar och katt:-)
Puss puss