tisdag, juli 07, 2009

VIN,VATTEN och BRÖD

Det får väl bli ettan denna tisdag också och Mord i Midsommer. Fyran har tydligen fullt sjå med att tillfredsställa Mickel Jacsons fans. Jag har inget att invända mot det. Han var stor, men inte min idol. Fast jag kan lyssna på vissa av hans låtar. Det är väl mest hysterin jag inte gillar runt det hela och tyvärr ser jag mest idolen som en ganska trasig människa. En människa som jag skulle vilja ta i min famn och viska tröstande ord till.

Nu gör det ju inget att det blir Mord i Midsommer, eftersom Ghost Wisperer inte sänds alls. Annars upptäckte jag att reprisen på sistnämnda är mitt i natten, vilket inte reprisen på Mord i Midsommer är. Ja, ja ,ja...nu är jag där med svammel igen.

Hur har ni det med ert samvete då? Utan att kaxa till mig, så har jag ju iallafall levt rätt länge och vet att folk dras med dåligt samvete över både det ena och det andra. Många gånger utan anledning. Det är bara i en själv som taggen sitter och det är med andra ord bara man själv som utsätter sig frivilligt av att må dåligt, pga av detta samvete. Mer svammel, tänker ni.

Men nu är jag allvarlig och trots att jag tror mig veta så mycket *ler*, så är jag ju förstås inte annorlunda än andra. Mitt samvete har gnagt nu i några dagar och jag har tänkt hit och dit och stundom känt mig som svikare. Ett samtal ikväll med en av mina älskade avkommor, fick mig att släppa det hela. Jag kommer att ha min semester och min resa nästa vecka. Det var bara i mitt eget huvud som detta fick så stora proportioner och exet har fortsatt semester då och allt...ja allt blir bara så fullständigt underbart. Jag älskar min egen familj, även om den inte är fullständigt hel längre. (Fast egentligen är den ju nästan mer hel nu än tidigare.)


Från dåligt samvete till lathet. Också något jag kan få dåligt samvete över, fast inte så mycket numer. Visst blev det en riktigt skön slummer på över en timma i soffan, när jag kom hem idag. Sätter mig sedan framför den här jävulska apparaten, som snor både tid, energi och företagsamhet. Tänkte bara ta en koll på mail och lite, ihop med riskakor som jag inhandlade igår. Det här är just nu min nya favorit. 24 cal per skiva. Ja, ja kaviaren ger några till, men så himla gott... och så nyttigt. Just nu ersätter de mina fullkornskex.



Vanligt vatten till det gör det hela fullkomligt. Mer behövs inte för att göra mig lycklig. Iallafall för stunden och det är väl stunden som räknas. Det är nu...just nu...som har betydelse...just nu. Nu blev ju det här nuet ganska långt, med surfande hit och dit och skrivande här och skrivande där och så plötsligt kommer jag på att jag har foton som jag inte gjort något med. Börjar med det och gör en banner till en annonssida. Jag har liksom inget behov för stunden att få mer kunder, men när jag ändå håller på och den här sidan har fixat banner åt mig tidigare och sedan försvunnit och ja jag vet inte själv hur allt ligger till. Min julklänning tex finns på en annan av deras sidor och jag lär väl få dras med den annonsen tills det blir jul igen. Om dagens annons överhuvudtaget blir pulicerad vet jag inte. Jag avvaktar får jag se.

Ni som kanske själva hänger framför eran skärm och surfar hit och dit och kanhända som jag redigerar bilder, ni vet hur det är. Smasch...så har det gått fyra timmar och klockan är plötsligt över 20.00. Den var inte ens fyra när jag satte mig här. Tanken var ju att ta en promenad också. Men precis när jag stängde ner photo shop kom jag på att jag ju skulle ha fixat klädtrasorna som jag har i en mapp, till iden jag har till att publicera dem på hemsidan framöver. Satte igång photo shop igen och tar det efter tv-n. Känns ändå rätt skönt att kunna rensa och lägga bakom sig saker man har på datorn. På tur står jobbhemsidan, men den får vänta till aug. Rensade även mina favoriter, där det samlas så mycket skit, som jag aldrig använder sedan. Jag bara tror när jag sparar ned, att det är något bra.

Men jag läste något ganska bra nu ikväll på Expressen. Herre gud, vad gör jag på Expressen? Jo, kollar besöksstatistiken på Expressenbloggen och sedan var någon osynlig där och klickade mig vidare. Så skyll inte på mig. Svend Dahl skriver om sin åsikt om EU. Javars, inte riktigt mina ord, men jag håller med i stort.

Det drar iväg, som vanligt. Det blev inget vin igårkväll. Det var liksom inget läge för det. Jag sov minsann gott ändå och vaknade av att det luktade bacon i hela lägenheten. Ungdomarna höll på klockan sju i morse och fixa matsäck. Men nu är det läge för ett glas från resterna i flaskan. Skulle nog tro att det blir resten av flaskan. Imorgon blir det stadsbesök efter hobbyn på eftermiddagen. Får sova ut länge. Egen massage först och sedan springer jag in och köper en bag in box till helgen då huset fylls utav ungdomar. Ska även inhandla ett skissblock, pennor och kol. Nu sjutton ska jag ta tag i mina drömmar.

Inga kommentarer: