söndag, juli 05, 2009

VAD EN LITEN GUMMA KAN GNO

Nu kan jag banne mig ta en timma här vid computern och även unna mig ett glas rött, utan dåligt samvete. Känns som det är hur länge sedan som helst, som jag drack riktigt vin. Det här belöningssystemet många har inom sig, gjorde sig till känna. Öppnade faktiskt en flaska, fast jag är ensam. Har ingen bag in box kvar. Resterna av blaskvinet, rosen, ligger i kylen. Har försökt att truga på folk som varit här nu sista dagarna, men ingen vill ha. Då har jag ändå inte sagt något om mina turer till toa, dagen efter jag drack det *ler*. Men jag kanske omedvetet rynkar på näsan.

Som ni ser var jag inne en snabbis och la in bildspelet tidigare idag. Det är dumt att sitta och klaga på något man gjort och som man till och med godkänt för publicering. Men när jag tittade på det, så tycker jag, att det är för långsamt. Ska försöka tänka på det om det blir ytterligare något mer i en framtid. Det ska inte gå för snabbt, men inte heller för sakta.

Igår var jag var social, både med och motvilligt. Sov länge som vanligt. Precis när kaffet runnit ner och sista ostskivan lades på mackan (ung 12.15) ringde telefon. Kan ju inte låta bli att svara när det är en nära släkting. Jag försöker ju annars att hålla mig ifrån släkten i möjligaste mån. Samtalet tog slut ca 13.30. Nu har jag bokat in träff med några systrar ha,ha. Hur många gör så? Kaffet smakade bränt och mackorna såg sladdriga ut. Men ihop med en intressant och givande bok, så slank det ner. Sedan fick jag då främmande strax efter. Det var ju inte direkt något badväder, så hade inget att skylla på. Men det var trevligt...eller...tja, man gör det bästa av det. Jag har ju inget gemensamt med folk. Förr kunde jag låtsas för saken skull, men nu offrar jag mig, känns det som. Föll framåt sena kvällen ihop i soffan för att se filmen på femman Unfaitful. Tyckte den lät som något jag kunde se. Men vad sjutton, jag kände ju igen allt. Blev riktigt ilsk. Hur ofta visar de samma filmer om och om igen?

Idag har jag varit duktig och alltså belönar jag mig med några glas vin *ler*. Vaknade vid åttahugget, rätt utsövd. Bra, tänkte jag. Ja, mer hann jag inte tänka förrän jag sov igen och vaknade strax efter tio. Frukost och lite data. Lite prat i telefon. Inget blir ju riktigt bra. Bokade förra veckan en del saker, boende, tåg, massage mm till V.29. Nu vet jag inte om jag ens kan åka, då det just då är en begravning som någon av oss, exet eller jag, helt enkelt måste närvara vid för att ge ungarna stöd. Exet är på semester just nu, men jag säger som jag brukar...det löser sig väl.

Kletade sedan i färg i håret. Det var verkligen på tiden. Vill ju dölja de små grå stråna som finns vid luggen. Även om andra kanske inte lägger märke till dem, så vet ju jag att de finns. Under tiden det verkade for jag runt överallt med en trasa och torkade allt som kom i min väg. Har ni inte torkat era fönsterbräden på någon månad, så gör det *ler*. Dammsugaren hade jag gjort startklar i hallen, så efter ursköljning, inpackning, torkning så for jag runt med den.

Sedan ut och ladda några maskiner med tvätt. Medan de gick, så torkade jag golven, bäddade rent i alla sängar och rengjorde både toaletter, handfat och badkar. Ut och tömma maksinerna, slänga in i tumlaren och ladda nya. Nu är det dags att snart gå ut och ta hand om resten. Tänk vad en liten gumma kan gno.

Tanken var ju att försöka få semester i två veckor nu. Men det funkar inte med tanke på de nya vanliga större jobben. Så imorgon har jag ett längre jobb hela sena efterm och kvällen. När det ändå var inbokat så bokade jag även in en hobby på förmiddagen. Tisdag större och längre jobb förmiddagen. Sedan tänkte jag börja semestern. Men så kom mailet från den årliga hobbykunden, som inte finns här i landet men som kommer varje sommar en eller två gånger. Eftersom veckan ändå är sprucken och jag inte har något speciellt inplanerat nästa vecka, så klart att jag vill träffa honom på onsdag. Det ser jag verkligen fram emot. Men efter det åker jag ner till stan för en stunds egen massage, där jag gått de sista gångerna. Och med det börjar så min semester. V.29 är helig. Den ska jag ha orörd. Fast nu vet jag ju inte ännu. Men jag tror det blir så.

2 kommentarer:

Hans-Erik sa...

Greta
Hoppas du får en skön semester. Snygg i håret blir du iaf.

Gretas Svammel sa...

Tack..Hans-E..men det syns inte väl inte så tydligt på bilderna *ler*. Hoppas även du får lite skön ledighet.