torsdag, juni 05, 2008

NYA ESKORTBLOGGAR och DET FUNKADE


Här sitter jag på "jobbet" med en mugg kaffe bredvid mig. Kopplade ihop datorjoxet igår och se det funkade. Nu kommer jag nog ändå inte att sitta så mycket vid den här bärbara under dagarna. Jag har inte så mycket på den här, eftersom jag bara använt den som skrivmaskin i tre år. Men det är alltid bra att kunna tjecka av mailen några gånger då och då.

Jag har gjort mitt för idag och ska snart cykla hemåt. Jag ska dekorera sista garderobsdörren först. Imorgon har jag bokat in ett vanligt jobb, rätt så tidigt och är sedan ledig till måndag. Visserligen är nationaldagen numer en röd dag, men för mig är det ändå som vilken fredag som helst och för personen som kommer underlättar det att komma när andra är lediga.

För att hitta min blogg, så sökte jag och fann då hos Frida, några nya bloggar som bloggar om sin eskortsyssla. Köptjejens liv och lust är en och hon bloggar på Aftonbladet av alla ställen. Inget fel på AB-s bloggar, men det gäller att inte frångå normen där och ha avvikande åsikter. Jag kan bara hoppas att hon får ha den kvar. Sedan kan jag inte låta bli att fundera när jag läser hennes rader, om jag verkligen är annorlunda *ler*. Jag tror inte det. Jag vet att det finns fler som jag, som faktiskt trivs med den här hobbysysslan.

Min nakna saning är den andra och hon bloggar på blogspot som jag. Undrar varför hon inte har så mycket tomt utrymme på sidorna som jag har? Kanske en annan mall. Jag stör mig lite på det det tomma gröna vid sidan av min blogg. Skulle vilja dra ut det lite i sidled *ler* eller kunna lägga in en bild. Nåväl, jag tänker inte lägga till någon av dessa på länklistan, då jag har känslan att det inte kommer att skrivas regelbundet. Men det kan ju ändå vara kul kanske, för er som vill läsa att jag nämner dem. Det är bra, när fler skriver om SIN verklighet som sexsäljare.

Förutom det tomma gröna utrymmet på sidorna, så trivs jag ganska bra med den här bloggen. Men det verkar inte som att jag kan pinga den som det heter. Jo, jag kan pinga, fast det verkar inte bli resultat. Artikeln igår tex som jag länkade till, borde om pingningen fungerat ha visat min blogg. Fast vad gör det egentligen, den här bloggen är ju inte så viktig så. Vill jag nå ut med något viktigt så skriver jag på Expressenbloggen. Nu länkar jag till den, för att kolla om länkningen syns på bloggportalen. Det finns alltså inget nytt under solen där ännu.

Besökstatistiken är simplare här också, mot på bloggspace. Där såg jag antalet besök för varje dag. Här är det en klumpsumma som omfattar tiden från jag startade bloggen. Inte heller viktigt egentligen, men lite kul att se när frekvensen var som störst. Nästan genomgående så var det mest besök tis, ons och torsdagar. Lägst lördagar. Om jag är statistikfan? Oh nej då. Men statistik var nog det roligaste på matten, speciellt när vi fick göra egna uppgifter. Jag hittade på både påhittade, men också verkliga där jag gjorde undersökningar och statistkförde. Det var kul.

Nu ska jag klistar lite på garderoben, innan jag tar cykeln och far hemåt. En lång promenad planerar jag framåt nio ikväll.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det er alltid interessant å lese nye blogger. Jeg er helt sikker på at du Greta ikke er så annerledes enn andre sexselgere. Det er like mange forskjellige mennesker og erfaringer innenfor sexsalg som innenfor andre områder. Men det negative er det som får størst oppmerksomhet. Slik er jeg redd det blir i lang lang tid framover. Vi har også alle et eget ansvar i våre liv, og det at de fleste sexselgere er tvunget på et eller annet vis, det tror jeg ikke noe på.

I morgen drar jeg til Sverige. Ha en fin helg. :-)

Gretas Svammel sa...

Så rätt du har...Gunnar.att vi själva ansvarar över våra liv. Åtminstone borde det vara så *ler*
Hoppas det blir en bra tur till Sverige och att solen fortsätter att lysa på oss. En trevlig helg önskar jag även dig.

Anonym sa...

Greta, De andra bloggarna var också intressanta att läsa. Livet är inte alltid enkelt. Men varje människa har ansvar för sitt eget liv och sina egna handlingar. Det finns val. Varför väljer och Köptjejen ett yrke och sedan fortsätter med. Ett yrke som hon uppenbarligen inte trivs med?. Men det finns i Sverige ofta förekommande föreställning att det är fint och bra att vara offer.

Hoppas att du får en fin nationaldag med sol och bad. Det kanske finns en bild på en vacker brun badbrud i morgon?

Gretas Svammel sa...

Visst är det så...Hans-E...att vi gör våra egna val (förhoppningsvis), men det finns också en orsak till att vi väljer som vi gör. Jag undrar om någon medvetet verkligen vill vara ett offer? Däremot har vi lätt att göra andra till offer, för att vi inte förstår andras val, då de går emot vår egen värdering.
Hoppas även du haft en fin dag. Bild kan det kanske bli snart,ja *ler*