torsdag, april 21, 2016

MER ROSSLIG och TUNGANDAD PÅ MORGON. ANNARS OKEJ.

Nää, det var blaskiga och smaklösa jordgubbar, men det var man lite beredd på också så här års. Vi petade i oss några iallafall till gårdagens Maria Wern. Jag lär avkomman se på tv haha. Med jobb, familj och små barn sätter man sig inte normalt och ser en deckarserie klockan nio på kvällen.  Men här kan man göra det och man kan sova gott och länge på morgon.

Inte heller hallonen föll mig i smaken. Det är mig det är fel på. Smaken ändras framåt dagen, kan bero på svamp, men nu har jag ju avslutat den kuren. Ja,ja något är det.

Såg i gårdagens inlägg att jag missat ord med mera. Jag ändrar inte, men ska försöka skärpa mig. Förändringen i dag är att jag rosslade och var tungandad redan när jag vaknade vid femtiden i morse. Vaknade tidigare, men somnade om. Inhalerade och tog snabbverkande morfin. Blev betydligt bättre, fast det återkom senare ihop med klumpen i strupen, så lunchen var lite svår att få i sig. Nu brukar  jag ju inte annars heller äta upp den lilla portion jag får.

Någon form av grönsakssoppa med bönor var det idag. Lite starkt men jag vågade inte dricka  vatten för att förvärra klumpen. Åt väl hälften.
Dottern varit hemma i lägenheten nu i eftermiddags och kört en maskin tvätt och tagit hit lite mer kläder. Men nu får det nog räcka med att dra hit kläder. Jag tror det rör sig om max två veckor nu, men vad vet jag. Då är det just Kristi flygare.

Satt i morse och skrev ner mina eventuella klädbyten framöver här. Något ska man ju roa sig med.

Testade en pepparkaka efter soppan, innan jag satte mig tillrätta i sängen med datorn. Syftet var också att visa dagens kläder haha. Allt utom t-shirten som är ren har jag haft två dagar tidigare, så kör det här nu i två dagar och sedan åker det i tvätten. Orkar jag blir det dusch på lördag, om personalen har tid att hjälpa mig på helgen.

Har varit prat med sköterska om att testa att ha så kallad grimma i näsan när jag duschar. Masken ska jag inte ha i vatten, men grimma gick visst. Nu måste någon hela tiden stå beredd med masken när luften tar slut. Med grimma kan jag duscha mer avslappnat och andas syrgas hela tiden.
Vi får se om det blir mer än prat.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta
Gott med jordgubbar. Njut av alla möjligheter. Du är värd det!

Gretas Svammel sa...

Nu var inte jordgubbarna goda... Hans-E... men kanske kan njuta av vattenmelon i kväll till Lets dance.