tisdag, december 01, 2015

HANDLA MAT PÅ NÄTET... NÄÄ

Mycket sittande vid datorn har det varit idag. Men det är som det är. Jag kan inte ta mig för så mycket annat. Jo sticka troll förstås och det måste jag snart tvinga mig till att göra.
Tragglade som vanligt vid ny månad med hemsidan. När jag var klar med uppdateringen där så fixade jag lite mat. Det ser mycket ut och det var mycket, men jag petade i mig det mesta. Fast de sista tuggorna hann bli kalla förstås.

Det är ta mig sjutton jobbigt även att äta. Alltså så jag blir lätt flåsig. Datorskärmen är svart för att den gick i viloläge när jag styrde med maten. Skruven som ni kanske ser där ovanför tallriken ramlade bort från stolen för ganska länge sedan. Har inte orkat bry mig om att skruva fast den. Men ska göra det nån gång. När jag kan röra mig utan att tappa flåset. Undrar när det blir?

Ryggslutet molar likadant idag. Funderar på om det kan vara just för att jag sitter så mycket på datorstolen. Tror inte jag känner så mycket de första timmarna på dagen. Men vet inte säkert.
Jag skulle ringt vårdcentralen i går för att boka tid till blodtryckstagningen. Men glömde det. Och jag glömde det idag också. I morgon måste jag få till det. Har skrivit stor lapp som ligger på köksbordet.

Kollade runt lite idag på det här att handla mat på nätet. Nu måste jag ju ändå ner till vårdcentralen varannan vecka ett tag framöver och kan handla då, även fast det tar på krafterna ordentligt. Men skadar inte att kolla upp alternativ. Det enda jag hittade som funkar för mig är Ica maxi i stan. De har hemleverans till mitt postnummerområde lustigt nog, men det kostar 99 kr på onsdagar och de två andra dagarna eller om det var tre kostade det en bit över hundra. Det får nog bli det absolut sista alternativet. Jag hoppas ju på att jag ska kunna röra mig och bli som folk snart. Men tänk om det inte blir så? Hualigen så jobbigt. Det är ju olidligt redan som det är.

Nä, visionen är att jag till jul ska kunna röra mig bättre än nu. Kanske kunna gå hundra meter istället för tre steg som nu, innan andnöden och flämtandet kommer. Det märks, men det är mitt hopp i alla fall.
Nu ska jag vanka runt mellan mina växter och ge dem en slurk vatten. Sedan får jag sätta mig i fåtöljen och hämta andan. Det är ta mig sjutton inte klokt.

Inga kommentarer: