onsdag, maj 21, 2014

SKÖN SOMMARDAG, MEN FEGADE UR

En sådan fantastisk sommardag vi haft idag och tydligen kommer det att fortsätta så i några dagar. När jag var klar med min frukost, mitt datorsurfande,  mailsvarande och förmiddagsstyrande, så packade jag min lilla ryggsäck med kamera, vattenflaska, en ostriskaka och cyklade iväg till badet. Jag tog det lugnt och det var inga problem att cykla, men jag gick i uppförsbackarna. Vågade inte ta i och finns heller ingen anledning.

Körde med baddräkt, för tanken var ju att jag skulle bada och det kändes lite meningslöst att sätta på tejp då. Men jag hade förstås en bikinibehå med mig så jag skulle kunna sola magen efteråt.


Jag var fast besluten att gå i, trots att det var himla kallt. Jag brukar ju normalt gå i, med betoning på gå, men botten var riktigt äcklig. Även vattnet var sådär faktiskt.

En bild på botten. Inte så kul att kliva i det. Förmodligen kommer det att bli bättre sedan framåt sommaren, för så här har den aldrig varit.

Okej, tänkte jag, nu får jag inte fega mer. Men det gjorde jag. Jag kom inte längre än till låren. Insåg att det var dumt att tvinga mig i, även om det med all sannolikhet hade varit jätteskönt när jag väl kommit i. Jag ska fråga läkaren på fredag om det är okej att bada utomhus nu, för plötsligt blev jag larvig angående det också. Säkert bara en omedveten ursäkt *ler*.

Jag solade istället och det var inte fy skam det heller. Men får jag klartecken av läkaren och det är lika fint på lördag då baske mig ska jag i.

Nu blir det snart lite tv. Maria Wern bl.a. Sedan är det visst flera dagar framöver då det inte är något som tilltalar mig på tv. Bara en himla massa sport och det är ju kul för de som gillar det.

Känner mig lätt kletig, så ska ta en snabb avsköljning och smörja in mig innan jag tar plats i soffan. I morgon blir det lite masserande på en känd "bekant". Mysigt.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta,
Fnt bildreportage! Men inget bad? Trodde kvinnor var modiga. Jag har badat! Det var kallt!

Gretas Svammel sa...

I normala fall hade jag nog tvingat mig i...Hans-E...