söndag, april 20, 2014

SOLENERGI

Så himla skönt var det att suga i sig lite solenergi igår. Efterhand slängde jag av mig linnet vilket framgår på kommande bild.

Lite mat, lite vätska, lite läsning och till det massor av sol. Så mycket bättre kan det inte bli. Det skulle möjligtvis då vara en stund med ett trevligt sällskap. Men jag tror inte att jag själv skulle vara så underhållande just nu *ler*. Stönar och stånkar och ojar mig vid minsta rörelse och går som en krum gumma på nittio. När jag skriver en stund med trevligt sällskap är det alltså inte sex jag tänker på. Om nu någon skulle få den absurda iden i sitt huvud. Men stundom kan jag sakna valet man har som frisk... vill jag vara själv så är jag och vill jag ha sällskap så söker jag det. Visst, en hel del telefonprat blir det, men lite låst i min nuvarande situation kan jag ibland känna mig. Trots att jag vanligtvis ofta föredrar mitt eget sällskap. Men det beror nog på att jag inte orkar sysselsätta mig med olika projekt ännu.

Här ser jag nästan helt normal ut *ler*, vilket beror på ljuset bilden är tagen i. Inte ens bandaget syns. Men när jag tittade mig i spegeln på kvällen såg det inte ut som jag fått någon färg alls. Inte ens på kinderna. Tänk om jag inte får färg på hela sommaren? Nej, dum tanke jag vet.

Dagen idag har hittills bestått av kaffe, mackor, dator och nyhetsmorgon i bakgrunden från vardagsrummet. Lite sms:ande, hårtvätt och bekymmer över att såret längst ned vätskat igenom förbandet. Tog bort den biten av förbandet och har nu bara en sårtvätts servett där. När jag bloggat klart ska jag ta en försiktig dusch och lägga på nytt förband. Jag har två bitar kvar så kan sedan byta ännu en gång om det behövs innan torsdag.

Tänkte sedan leta fram något bekvämt från garderoben. Kan inte ha något som sitter åt om magen än. Ska efter det försöka mig på en promenad igen. Känner mig starkare nu än vad jag gjorde i onsdags, men så långt som till skogen vågar jag mig inte på att gå. Fast jag vill dit. Men vatten är inte heller dumt för själen.
Sedan blir det balkongen igen och idag en lite mastigare sallad med ägg och räkor. Tänk om jag skulle våga mig på en öl? Bara att känna lusten till det, ser jag som ett friskhetstecken och varje sådant tecken höjer mitt psykiska välbefinnande. Nu vet jag inte hur en starköl går ihop med Alvedonen jag äter. De är på över 600mg och jag tar två per gång. Ska nog kolla upp det innan duschen. Hur det blir lär ni ju få veta. Ni vet snart mer om mig än jag vet själv *ler*.

Under frukostsurfandet hittade jag lite om Fas 3 och.... ytterligare ett friskhetstecken... ( måtte det inte vara tillfälligt ) jag kände mig engagerad igen. Det kan, men bara kan, bli ett inlägg till senare ikväll. Jag kände också lusten att börja kontakta vissa bloggar, viss media etc. angående boken. Men det blir nog inte idag. Jag måste ju hinna med solen också. Man vet aldrig hur länge den stannar. Nu bromsar jag mig faktiskt lite. Tänker att jag har rätt gott om tid att styra med det.

Men ska jag hinna med dusch och promenad innan kl. tre så har jag inte så gott om tid. Fixar nog håren på benen också om jag har något sådant medel hemma. Jag gör ju det en gång per år och det är just vid den här tiden. Men först ska jag se hur Alvedon och öl gifter sig med varandra.

Inga kommentarer: