söndag, mars 04, 2012

DET VAR DEN HELGEN

Hemkommen från huvudstaden utan några större missöden den här gången. Gick efter mina utskrivna reseplaneringar och höll koll på skyltarna som visade vägen. Jag tycker fortfarande det är läskigt med tunnelbana. Men inte värre än att det går utan problem numera. Läskigast är den långa tunneln på T-centralen. Bilden tog jag idag när jag var på väg hem och väntade på tvärbanan. Kallare idag, men ändock sol. Denna undergörande naturfenomen. ( borde vara detta, men fel att säga detta om solen)

Det går så himla fort när man åker iväg så här bara över en helg. Tåg dit igår förmiddag och sedan en timma att slå ihjäl med kaffe och bulle och titta på folk, innan jag åkte vidare till mötesplatsen.

En liten gullig tjej hade köpt jordgubbar. Spanska, tror jag. Lite hårda just vid skaftet, annars söta och goda.

Tyvärr råkade skålen hamna vid mig *ler*. Jag försökte allt att få de andra också att äta, men det var bara två som var intresserade. Mest intresserad var jag och det är svårt att låta bli när de står mitt framför ögonen. Glömde nog att säga tack, så gör det nu.

Efter några timmars informerande, diskuterande och planerande med övriga Roce Alliance tjejer, så ställde jag kosan mot 08-ungen. Sambon var ute och partajade så vi hade en trevlig mor- dotter kväll med god mat och ett par glas vin.

Sen frukost idag och sedan var det bara några timmar kvar innan jag lämnade skutan för färd hemåt. Ville inte komma hem för sent eftersom det är slaveri imorgon och ganska tidig uppgång.

Idag hann jag inhandla lite färdkost och AB bjöd Swebus på. Sov mesta tiden på resan. Klev innanför dörren vid 18-tiden och fixade upppackning, blomvattning, dusch och hårtvätt innan jag satte mig vid computern. Nu ska jag ta med något ätbart och tillbringa resten av kvällen i soffan framför tv-n.

4 kommentarer:

Benny sa...

Välkommen hem,kul att umgås med sin dotter,helgerna går så fort
Ha det bra Greta//mvh Benny

Svenne sa...

Tunnelbana i Stockholm har jag bara åkt en gång och det kommer jag nog aldrig mer att göra.
Du är ju modigare än jag vad det beträffar;-)

Gretas Svammel sa...

Alldeles för fort...Benny..

Gretas Svammel sa...

En gång är ingen gång...Svenne...man vänjer sig.