onsdag, januari 26, 2011

INTE MYCKET IKVÄLL

Nää ni, det blir inte så mycket med dagens bloggande heller. Tanken var att hinna blogga innan jag gick iväg i eftermiddags, men så blev det inte. Och när jag kom hem ikväll vid halv åtta, hann jag bara kolla in läget med lägenheten jag är intresserad av, innan jag blev fast i telefon tills "Bibliotektjuven" började på tv 21.00. Nu har jag tvättat av sminket, brett några knäcke och satt mig här för att få till åtminstone några rader innan Kvällsöppet börjar om en kvart.

Har tv-n på och hörde något om att Kamprad hamnat i blåsväder för skatteplanering eller vad det var. Jag vet ingenting så ska väl inte uttala mig, men om det bara handlar om skatteplanering vore han, enligt mig, dum om han inte planerat. Han har ju själv kämpat till sig sin förmögenhet och alla vill väl behålla så mycket som möjligt av det man skrapat ihop. Alla som är stadd vid kassa och då menar jag stadd, planerar väl på bästa möjliga sätt. Men det kanske handlar om mer.

Lägenheten är ju borta nu eftersom sista dag för intresse var igår. 27 intresserade, så chansen är nog ganska liten. Men jag har ändå hoppet kvar. Lämnade intresse för ännu en nu ikväll, samma plats, men annat område. Sämre område tror jag.

Trots att jag kom iväg senare än planerat idag, så slängde jag på mig nya trasan och knäppte några snabba kort innan jag ställde mig i duschen. Fem stycken närmare bestämt, varav tre ser skapliga ut i kameran. De ligger fortfarande kvar i kameran och där får de ligga tills i morgonkväll.

Imorgon blir det inte lika sent och på fredag ska jag inte göra något mer än att sitta vid datorn och sedan springa ut och in till tvättstugan framåt eftermiddagen. Nu måste jag hinna in en snabbis till mailen också. Sju minuter har jag på mig.

6 kommentarer:

RedViper sa...

"Han har ju själv kämpat till sig sin förmögenhet och alla vill väl behålla så mycket som möjligt av det man skrapat ihop."

Visst har Kamprad utfört mycket arbete för Ikea, men knappast till ett värde för hundra miljarder - i så fall skulle han behövt arbeta 24/7 i si så där tusen år. Han förtjänar måhända miljoner för sitt slit, men de övriga 990-någonting miljonerna borde gå till dels åt de anställda som faktiskt slitit hårt de också, och dels till samhället som ändå ställt upp med infrastruktur, utbildning och en lång rad andra tjänster som IKEA och Kamprad dragit nytta av.

Gretas Svammel sa...

Säkert kan det vara så...RedViper...men som jag skrev i inlägget så vet jag inget alls om det hela. Mer än det jag hörde från tv-n när jag blaskade av ansiktet.

Jag lär nog inte kunna undgå framöver att läsa mer om det på nätet. Då som först vet jag om jag håller med eller inte *ler*

Svenne sa...

RedViper skriver så klokt. Kunde inte skriva det bättre själv!

Gretas Svammel sa...

Tycker du det...Svenne..? Ja jag är glad när folk är ense *ler*

Benny sa...

Hej Greta,lycka till med tvätten o lycka till med lägenhets sökningen,jag såg också sista avsnittet biblioteks tjuven,ganska bra såg alla 3 avsnitten,kram Benny

Gretas Svammel sa...

Ja..Benny...för att vara svenskt var det inte så pjåkigt. Dessutom är det byggt på en verklig händelse.