onsdag, januari 20, 2010

SMÅ PRESENTER OCH SEXKÖPSOFFER


Oj, vad jag skriver. Ha,ha. La mig i soffan en stund istället och tog en kort slummer. Om nu lite över en timma är kort. Hungrig eller mer sugen, när jag vaknade till under min pläd. Gjordes vitlökssås här i gårkväll, vilket lite blev över. Öppnade en burk med kikärtor och blandade med såsresterna. Gud vad gott det var. Det måste ju dokumenteras tänkte jag och så gjorde jag det *ler*.

Nu dyker snart minsta avkomman upp efter sitt jobb, så något skrivande blir det inte. Har heller ingen lust. Fördriver hellre kvällen i soffan framför TV-n i sällskap med denna söta varelse framavlad av bla mig. Det är fantastiskt, vad man kan lyckas ibland. Hoppas inte våra programintressen krockar allt för mycket. Kvällsöppet är väl det jag helst inte vill missa, annars kan jag gärna slötitta på det avkomman ev vill se, för att så att säga dela programmet med henne.

Igår fick jag ett riktigt gulligt kort hemskickat till min privata adress från en kund. Visserligen är namnet inte något av de vanliga Peter, Lasse, Anders osv, men jag har ändå två med det namnet och jag vet inte förrän i morgon vem utav dem det är ifrån. En riktig komplimang var det iallafall som gjorde mig glad. Att ta reda på min privata adress är inte så svårt om man vet mitt riktiga namn eller som många gör, känner till mitt numer fd företag.

Idag fick jag en flaska rött, vilket också gjorde mig glad. Fast jag anser inte att man ska behöva ta med någonting förutom det överenskomna och så glädje och lust förstås. Men jag förstår ju också att vissa vill och då kan jag inte ta bort den glädjen för dem. Samtidigt gläder det ju även mig naturligtvis. Lustigt vore det ju annars.

Läste om bandyspelaren som dömdes för sexköp. Jag vet inte, men jag gillar inte sådana här snyfthistorier. Mannen erkänner och gör sig själv till ett offer inför omständigheterna. Tänk om man någon gång kunde få läsa om en sexköpare som stod för sin sak. Ja, jag har har sex med för mig okända kvinnor och jag kommer att ha sex med fler okända kvinnor. Jag ger dem en gåva, ibland i form av kontanter, ibland i form av drinkar, hotellrum, taxi, kläder. Lagen gör mig till en brottsling trots att inget brottsoffer finns, men jag anser mig ha rätt att sköta mina kvinnohistorier och min sexualitet på mitt sätt och man har rätt att både ge och ta emot gåvor. Jag skulle önska att lagen och staten lämnade mitt sexintresse ifred, då jag inte är till skada för vare sig mig själv eller någon annan.

Jag har många gånger förvånats över hur snabbt sexköpare erkänner sitt "brott" när de blir påkomna. Visst förstår jag de som har familj, att de inte vill ha en rättegång som de antagligen slipper om de erkänner på plats. De betalar böterna utan att frugan och släkt och jobb får reda på det och så kan de fortsätta träffa sina kvinnor. Vid en rättegång kommer det ju fram att de haft kvinnoaffärer vid sidan om, även om de nekar till att det är sexköp. Jag vet inte vart felet är egentligen. I lagen, hos rättsväsendet, i förhållandet eller i attityden i samhället. Även ensamstående män erkänner ju utan omsvep ibland.

Nu ska jag ta hand om avkomman och skämma bort lite. Har blåbär i kylen som jag har till min sojadrink. Men jag är dålig nu förtiden med den drinken, så jag har sista tiden fått kasta bär när de stått för länge. Ikväll ska jag värma de jag har och servera min unge glass med varma blåbär. Inte säkert det alls är populärt ha,ha. Men jag är sugen på det.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Taxieländet

Benny sa...

Hej Greta det var ën mycket fin bild på dig,ha en underbar dag,dom har lovat att solen ska lysa på en fin vinter dag som denna,Kram Benny

Gretas Svammel sa...

Ja, det var ett tokigt system...Kraxpelax

Gretas Svammel sa...

Jag missade nog solen...Benny

Gunnar sa...

Det er så mye skam som forbimdes med prostitusjon/sexkjøp, så jeg tror mye av forklaringen ligger der.
Men enig med deg, og jeg liker bedre din versjon av 'tilståelsen'.

Gretas Svammel sa...

Jag tror som du...Gunnar...och skammen är det samhället som ger folket.