söndag, augusti 31, 2008

VIRUSVARNING, LUNDELLBILJETT och ANNAT

Söndagkväll och jag började styra med saker jag inte borde gett mig in på. Var iväg på en liten sammankomst i eftermiddag och när jag kom hem för några timmar sedan, satte jag mig här (förstås). Betade av mailen och skulle fortsätta här och blogga. Men innan kikade jag in lite på andra bloggar och sexforumet. Där fanns en tråd om sidor att ladda ner musik bla från.

Sedan jag skaffade den här datorn, har jag inte hittat någon bra sida och egentligen är jag inte så intresserad heller, just nu. Men ibland är det bra. När jag gör bildspel tex och vill ha passande musik. Min manliga avkomma, har laddat ner och visat mig ett par gånger. Men sedan när det blir dags för mig att vilja ha någon låt, så har jag inte fattat någonting. Så då har jag tagit bort det från datorn.

Men nu då, blev jag nyfiken och laddade ner något jag inte kände igen och inte testat. Limewire eller något liknande. Var till och med på svenska. Redan under installationen kom det upp en varning. Men Vista varnar ju för allt. Testade sedan att ladda hem lite på skoj för att se. Men dels gick det inte att spela upp och dels så kom det stup i ett upp varningar och namn på infektioner och högrisk. Skit, tänkte jag, nu brakar väl den här datorn också.

Snabbt igång med virusprogrammet, för sist slog det ut även det och in och avinstallerade skiten. Jag hoppas inte det hann att gömma sig något virusäckel. Jag ställde mig i duschen och när jag nu kollade så fanns det ett sextiotal infektioner. Inget högriskvirus..än. Nu sitter jag och har det gott i en stor fleecemorgonrock. Kom på att jag bara ätit frukost och kaffe och en bulle och kaka idag, så slevade i mig en burk vita bönor, innan jag loggade in mig hit. Bilden blev väl som den blev, men det är ändå jag och det är nu.

Sammankomsten jag var på, är en träff som är då och då. Jag har inte varit med på över ett år, för det har inte gett mig så mycket. Nu fick jag för mig att åka för att kanske få lite energi till veckans första dagars jobb. Det bev väl si och så med det, men det resulterade iallafall i lite nya musikcd. Jag visste inte att den här mannen skulle vara där idag, så det var kul och kaffet var gott.

Innan jag åkte, var jag inne och kollade lite på vad hösten hade att erbjuda vad gäller underhållning här i stan. Känner att jag behöver lite sånt och även lite utveckling. Köpenhamnskursen har jag lagt åt sidan, men bara ett tag. Bara den som är nu i september. Iallafall fick jag se att Lundell förärar oss med ett besök i oktober. Jag var ju inte på konserten i somras, så nu kollade jag snabbt om det fanns biljetter kvar. Visst...så det var inte mycket att vänta på. Inte så särdeles billigt, men det är inte så ofta jag roar mig så. När jag ändå var ute och åkte idag, så stannade jag till vid ett Atg ombud och hämtade ut dem. Så nu har man något att verkligen se fram emot *ler*

Småflugorna gör mig fortfarande sällskap. Sååå irriterande. Jag testade tipset jag fick i kommentaren, men det hjälpte inte. Jag fattar inte var de kommer ifrån. Bara så där huxflux, fanns de där. Men bara i köket. De drar sig till ljust underlag, så de finns under skåpsluckorna och på fläkten och på kylskåpet.

Igår var det en riktigt skön dag. Sov länge, läste ut Kallentoft. Ungdomarna sov ännu längre, nästan hela dagen. Någongång borde de väl lära sig..hm. Jag tog en lång promenad, inte till svampskogen, utan till min vanliga skog. Det var nästan som sommar igen. Har man som jag, gott om fantasi, så kunde man låtsas att det var vår och att sommaren låg framför en. Men doften saknades. Vår och försommardoften. Det var som om sommaren ville säga hej och tack, nu lämnar jag över stafettpinnen, så ses vi nästa år.

För att suga i mig det här allra sista, så satte jag mig när jag kom hem, på balkongen med mitt block och penna och njöt av solen. Åtminstone en stund, för efter någon timma började det blåsa och bli kallt. Skriva ja. Jag hade ju tänkt att hålla på med lite sådant den här helgen, men det blev inte mycket bevänt med den tanken. Jag ska iallafall försöka tota ihop något nu till Expressenbloggen , innan jag lägger mig och publicera efter tolv, så det kommer under september. Jag har ju ångan uppe märker jag *ler*. Så det är nog bara att logga in där och börja, så kommer säkert resten av sig självt.
Sovmorgon både i morgon och på tisdag. Börjar veckan med ganska krävande jobb, båda dessa dagar, så har medvetet inte bokat in någon hobby. Slutar förhoppningsvis skapligt på tisdag, så jag kan åka och handla det mesta till helgen som kommer. Det är inte klokt. Den här helgen har knappt slutat, men jag planerar redan för nästa. Men det är enda tiden jag har i veckan till det, förutom fredag och kan jag slippa Maxi en fredag, så är jag glad. Ni blir kanske glada nu, för nu slipper ni mig på en stund. En natt sådär.

Inga kommentarer: