tisdag, augusti 26, 2008

OSMIDIGT

Inte lika lätt idag, att komma ur sängen. Ville sova mer och mer. Men dagen hankade sig fram trots allt och nu vill jag snart sova igen. Hela lägenheten luktar brända popcorn. Ja jag är helt oskyldig till det. Det är varelserna som just nu sitter i soffan och kollar på film, som är de skyldiga. Själv orkar jag inte koncentrera mig på tv, fast jag såg Malou förrut som intervjuade Bergmans dotter. Otroliga människoöden det finns egentligen.



Den här bilden tror jag, att jag haft publicerad tidigare på förra bloggen. Den är 25-30 år gammal, när jag modellade för kroki och målning. Ingen större skillnad...eller?

Jag vet inte om ni brukar klicka på länkarna här till vänster? Jag gör det ibland, men mer och mer sällan. Det händer inte så mycket där. Men idag hittade jag det här i en kommentar hos Isabella. Egentligen ingen nyhet, men det är inte ofta det skrivs eller hörs om det. Svenska kvinnor som åker till Afrika och köper sex. Jag bara läste det som stod, jag lyssnade inte.

Jag skrev igår att dagen började bra. Det gjorde den, men när jag stod på banken satte varenda mobil i väskan igång. Den privata och företagsmobilen har jag ljud på, så de ringde och hobbymobilen pep. Jag nonchalerade allihop och tog tag i det när jag kommit till ettan. Ett för mig okänt nummer på den privata, men eftersom jag hänvisar viktiga ärenden till den på hemmasvararen, så ringde jag upp.

Det var nya hyresgästen till gamla lägenheten. Han fick inte ut nycklarna av hyresvärden. Jag vet inte, men jag fick känslan att de bara var jävliga. Det är ju ingen svensk familj. Jag stod ju och sa i fredags att de skulle hämta nycklarna på eftermiddagen. Ett par gånger förde jag det på tal och eftersom de skulle byta lås, så undrade jag om det ställde till besvär för de nya eftersom de vill flytta in lite tidigare. Men det var okej. Inga problem.

Nu hade jag inte så gott om tid, då jag skulle ha besök, men lovade att ringa hyresvärden. Evigheter tog det innan jag kom fram till någon som kunde ta hand om mitt ärende. Jag kopplades hit och dit där ingen svarade och tillbaka igen. Slutligen fick jag prata med en tjej, som förklarade att jag var tvungen att skriva på ett papper att de ska få nycklarna tidigare. Okej, jag köper att de har regler om det. Men jag köper inte, att de inte lät mig göra det i fredags. Ge dem nycklarna sa jag,så kommer jag imorgon och skriver på papperet. Men se, det gick inte. Hur osmidig får man vara? Det är varken mitt eller nya hyresgästens fel och ni har både mitt personnummer, adress och telefon och mitt ord, sa jag. Min icke sa nicke.

Eftersom jag inte hade hunnit efter jobbet, då de stängde innan, så sa jag ( riktigt barskt) att jag kommer om fem minuter och då ska papperet ligga på disken och jag skriver på, utan att ta kölapp och vänta. Det fanns inget papper när jag kom dit och tjejen i receptionen fattade inget. Hyperstressad av alla som satt och väntade. Nu var ju även jag stressad, så jag bad henne kolla med någon, men då dök det fram en tjej med papperen och jag skrev under och gick. Sådant här gör mig så irriterad. Extra besvär för både mig och de nya hyresgästerna, bara för att de inte brydde sig att informera om det i fredags.

Jag hann ringa och meddela hyresgästen också, innan jag lite snabbt fixade till mig och mötet blev jättebra, trots att jag inte riktigt hann att gå ner i varv innan. Sent blev det också innan jag kom hem igårkväll, för jag hade ju sedan ett vanligt jobb på kvällen. Men ikväll kom jag hem skapligt och lagade mat ihop med ungdomarna som var här. Vi åt olika alla tre. Och nu ska jag krypa ner i sängen. Skulle ha börjat ganska tidigt imorgon, men det ändrades, så jag får faktiskt sovmorgon. Yeaa! Leva får jag göra på luft *ler*



2 kommentarer:

Anonym sa...

Greta
Det är rätt vanligt att myndigheter och offentliga serviceenheter ställer stora formella krav på medborgaren/kunden, medan deras egen service och tjänsteutövning kan vara hur slapp och oformell som helst.

Angående länken, så konstaterar jag att både män och kvinnor har behov av sex. En del personer önskar kravlöst sex utanför en fast relation. Därför finns prostitution, som är ett avtal mellan två myndiga personer om sex och betalning för detta. Men detta är ju för tillfället ett tabubelagt begrepp i Sverige. Jag tycker inte det är vare sig konstigt eller moralisk förkastligt att en svensk kvinna åker till Gambia för rekreera sig och njuta av sex.

Du ser fin ut på bilden. Men det gör du fortfarande. Speciell komplimang för dina vackra bröst. Det är svårt jobb som krokimodell, det gäller att kunna hålla position en längre stund och sedan är det nästan alltid kallt i lokalen. Har du inte funderat på att posera för Rehbinders sajt www.cirkuseros.nu? Du är ju snygg och har en fin kropp.

Gretas Svammel sa...

Nää du..Hans-E.. jag har inga funderingar på att posera för någon annan än mig själv *ler*