söndag, juni 01, 2008

NÖJD MED MIN DAG OCH MED MIG SJÄLV


Jag vill nog påstå, att jag haft en helt underbar dag idag. Nu är jag trött i ögonen av sol och lite vin. Vaknade halv elva, åt frukost i lugn och ro, utan datorn. Ungdomarna kravlade sig också upp, men då en av dem inte hade badkläder, så tog jag cykeln till badet.



Riktigt, riktigt skönt och befriande var det att trampa där vid vägkanten och njuta av alla möjliga sorters blommor som växte längs vägrenen. Vallmo, hundkäx och allt vad det var. Jag är dålig på vad blommor och växter heter. Men man behöver inte veta namnen för att njuta. Det är ungefär som med mina betalande älskare *ler*. Jag behöver inte veta vad de heter för att njuta av och med dem.


Kvart i två hade jag tagit första doppet och lagt mig till rätta på filten. Så himla skönt att bara ligga där och värmas av solen till både kropp och själ. Tänkte inte ens på takfläkten, som jag ju grämer mig lite över. Ja, inte över fläkten så, men av min klumpighet.


Vattnet var kallare idag än förra gången, så blev bara hastiga dopp då och då. Jag hade ju kameran med mig, men var rätt mycket folk, så jag hade inte modet att rigga upp den och fota mig i vattnet. Strax efter fyra cyklade jag hem igen.


Efter lite prat med avkomman som var kvar här, så satte jag igång att dammsuga och torka golven. Sedan åt vi ugnstekt lax och sallad med ett gas vin, innan hon gav sig iväg på sitt lördagsnöje. Kände mig riktigt nöjd med mig själv.


Hällde upp ett glas vin till och satte fötterna i ett fotbad,samtidigt som jag kikade på programmet om och med Alice Babs. Målade tånaglarna och smörjde in hela mig.
Lite kul det här att kunna lägga in bilder mitt i inlägget. Det gick inte på bloggspace.
I morgon ska jag nog låta huden få vila från sol...tror jag. Jag har lite pappersarbete att göra. Fick lite akut jobb på måndag, som jag måste förbereda lite till. Oj, vad jag upprepar mig. Lite hit och lite dit.
Men kanske tar jag en tur på cykeln i morgonkväll, med kameran som sällskap. Hittar jag något ostört ställe, kan det bli några nya ute kort, till nästa byte på hemsidan och något till bloggen.
Nu ska jag snart lägga huvudet på kudden och förhoppningsvis drömma något bra. Men ska vänta in sista bussen först, som jag förväntar mig att min lilla festprissa ska komma med. Annars!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Greta,
Skönt med en helt ledig dag i bland. Det är fin bild på dig i shorts bredvid cykeln.

Gretas Svammel sa...

Ja, det var en riktigt skön dag.