söndag, mars 13, 2016

TYCKER DET ÄR LITE JOBBIGT

Bild från igår, när jag hade duschat. Trött i kroppen och flämtande andning. Det var det enda ansträngande jag gjorde i går. Tillbringade annars hela dagen i soffan och såg tv.
Fick i mig två mindre pizzabitar, en på eftermiddagen och en på kvällen.

Ingen sol varken i går eller i dag. Jag har haft ont under vänstra foten några dagar. Efter fotvalvet och precis innan hälen ungefär. Svårt att gå ibland och ibland har det även känts i vaden.
Idag hade det spridit sig till högra foten och mest hälen där och vristen. Så jäkla ont i kortare stunder. Ingen aning vad det är.

Tycker det är jobbigt bara att existera idag. Småfryser så ska vira in mig i en filt och sätta mig i fåtöljen. Har tagit upp en bit torskrygg som jag tänker ångkoka senare. Det tror jag att jag kan få i mig.

Det drar ihop sig till kalas i familjen, men jag kan ju varken köpa någon liten present eller åka till berörd person. Det är tre trappor upp till lägenheten och det fixar jag inte. Det är bara att inse att saker ändrar sig.

Inga kommentarer: