onsdag, mars 30, 2016

INTE BÄSTA LÄGET

På väg till sängen men sätter mig här en stund först. Mår inte så jättetoppen, men bättre än i går kväll. Då frös jag och hade ont i huvudet och svårt med andningen. Var vaken i natt mellan 2 och fem och hostade upp tjockt slem, så fick ont i strupen också. Idag är jag hes säger de.

LAH tjejen igår som satte näringsdroppen gjorde inte så mycket åt min situation. Men tjejen som kom på förmiddagen för att ta bort det tog mig på allvar. På min önskan ökade hon syrgasen till 6.5 och fick mig att ta en halv morfintablett. Doseringen är faktiskt en halv. Jag kom inte ur sängen förrän vid 11 då morfinet kommit upp i maxeffekt. Blev ingen frukost alls.
Låg i sängen när sjukgymnasten kom, men jag orkade inte bry mig om ryggstöd till sängen eller tröskelramper. Tror inte jag kommer vara hemma så länge till.

Sa det till LAH idag och hon tog upp det på eftermiddagens avstämning och när en annan LAH tjej kom ikväll för att sätta vätskedropp, fick jag veta att en plats blir ledig i morgon men inte hur prioriteringslistan ser ut. Jag hade tänkt mig lördag om försämringen fortgår, men kan ju inte tacka nej till platsen.
I morgon när de kommer för att ta bort droppet är en läkare med, känns bra..

Inte hostat så mycket i dag och tog det först som något bra. Insåg sedan att det nog är tvärtom, att slemmet då inte kommer upp. Då ger de mig Robynol som ska torka upp slemmet. Rädd att jag då blir lite borta, men har ju ingen aning.

Satt en stund vid datorn under dagen och har i stort sett fixat allt jag tänkt mig. Ska lägga ut sista novellen ikväll så jag kan radera även den från datorn. GG bilderna är borta utom den till novellen. Fört över allt från Handelsbanken ( kontot jag haft här ) till Ica kontot så skulderna på dessa krediter minskar lite. Mailat Handelsbanken för orkade inte ringa och mailat a-kassan och deklarerat.

En granne kom med en blomma idag, snällt och sonen varit här i kväll. 08-dottern åker hemifrån tidigt i morgonbitti och dyker nog upp innan jag gått upp. Hon är kvar till fredag då åker hon hem igen för att jobba helg. Det är värst för henne som bor en bit bort och nu när försämringen börjat är ju allt osäkert. Jag vill förstås att det ska gå fort för både min och ungarnas skull. De är ju förberedda nu. Men det är inget man kan sia om.

Orkar jag och det blir läge så kommer nytt inlägg någon dag. Annars inte. Imorgon blir det ingen dator i alla fall och hur läget är på fredag vet jag ju inte.

Inga kommentarer: