söndag, mars 20, 2016

HAFT EN BRA HELG

Söndag kväll. Sitter vid bordet nu och skriver. Blir inte så långt för tänkte hinna ta på nattskjortan och lägga mig i sängen innan kl. 21 då Springfloden börjar.
Inatt sov jag skapligt 12 till 06.

Har haft en jättetrevlig helg. I går kom 08-familjen vid halv två typ. Vi var ute en sväng men syrgasen den portabla räcker inte så länge eftersom jag har lite hög dos och igår var inte tuben full riktigt.


Men typ 30 minuter blev det, blåste kallt men i lä rätt skönt med lite frisk luft. Småfolket skjutsade mig. Men när de kom såg de helt förskräckta ut. Tyckte väl mormor såg konstig ut med masken. Men det släppte ju sedan. Pappan och äldre minimänniskan åkte sedan på egen aktivitet och de andra ungarna dök upp. Var kvar hela kvällen.

Idag kom 08-familjen igen vid ett och strax efter de andra.

Var ute även i dag. Riktigt skönt när solen var framme. Full tub idag och skruvade ner syrgasen ett pinnhål så kunde vara ute lite längre.
Vid fyra åkte alla. Jag får lite dåligt samvete att de inte får tid med sitt eget liv när de är hos mig hela tiden. Den dagen kommer ju när de har mer behov av att vara med mig, när jag blir sämre.

Nu kommer alla i påsk igen och jag hoppas jag mår lika bra då som nu. Inte säkert det blir hemgång i morgon, men det skrev jag kanske i fredags. I morgon vet jag hoppas jag.

Igår behöll jag all mat, men åt inte mycket på kvällen för var inte gott. I morse vaknade jag med tjockt slem i halsen och har haft klumpen till och från men bara fått upp slem.

Tills ikväll. Jäkla skit. Inget kul att få upp maten, men inte heller kul att ha klumpen i bröstet/ halsen. Så jäkla obehagligt. Ja, ja det är som det är. Väntar på att de ska komma och fråga om jag vill ha något till kvällen. Hade tänkt mig en kopp te och skorpa. Få se om det kommer någon.

Inga kommentarer: