torsdag, mars 10, 2016

BALKONGSITTNING

Jag var visst en dag före min tid igår. Gåsmamman är i dag och inget annat. Sedan måste jag tacka, för var inne på kontot här idag och såg att någon... jag vet ej vem... varit snäll och satt in lite till mig. Glad och uppskattande överraskning. Ofta får jag mail först, men detta var som sagt en överraskning. Så jättemycket tack.

Idag har man känt lite vårkänsla tycker jag. Satte mig på balkongen mellan 14.15 och 14.45 och solen börjar så sakta att värma. Och det var ett himla kakadu på fåglar i närheten. Kanske att de bodde under takpannorna för jag såg dem inte.
I början av nästa vecka ska det tydligen bli ännu varmare. Jag hoppas det stämmer. Om jag orkar vilket jag nästan tvivlar på nu, så ska jag försöka ta bort fågelskiten på balkongräcket och hämta in dynorna till solstolarna. Men sedan brukar det nästan alltid komma ett bakslag, det får man vara beredd på.

Ingen läkare har hört av sig idag heller, så imorgon bitti på deras telefontid ska jag ringa. Jag blir mer och mer nyfiken på orsaken till det här. Han skulle ringa förra veckan och nu har det gått ytterligare en vecka.

Började dagen med att spy, innan frukost. Hade tagit min dos grädde och två klunkar av A-fil i väntan på att kaffet skulle bli klart. Tio minuter senare mådde jag illa på vanligt sätt och efter ytterligare några minuter kom det upp. Men sedan har det varit lugnt än så länge.
Petade i mig lite couscous typ en halv dl och en halv liten tonfiskburk för ett par timmar sedan och det gick bra.

Ni minns kanske AF:s förra generaldirektör som fick sparken Angeles Bermudez-Svankvist. Läste idag att hon fått jobb på migrationsverket. Ett jobb som egentligen inte finns, men som de uppfunnit till just henne. Hon har ju som arbetslös i snart tre år haft lön från AF (eller staten ) på cirkus 142 000/ mån. I augusti är det slut på det så de hittade väl på ett jobb så hon inte ska bli utan pengar. Fast jag kan tycka att även en sådan som hon då bör ha arbetslöshetskassa, som alla andra.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta, Ser skönt ute i vårsolen. Trist att inte läkaren hör av sig självmant. Gillar du Gåsmamman? Jag tycker den är bra

Gretas Svammel sa...

Gåsmamman är bra.. Hans-E...men jag tittar bort när det blir för otäckt.