tisdag, februari 16, 2016

ONKOLOGEN.... men INGET AVASTIN

Jag tog en liten powernap på typ 15 minuter i fåtöljen här i datorrummet innan jag började blogga nu. Kände hur ögonen höll på att falla igen.
Det vanliga 14-dagars besöket på onkologen idag. Ja, jag är ju inte där i 14 dagar *ler*. Avkomman höll mig sällskap medan jag väntade på min tur. Var i stort sett tomt i väntrummet. Brukar annars vara fullt.

Det var onkologen som ringt igår angående idag. Läkaren som sköterskan pratat med beställde Avastingiftet till idag, fastän jag sagt att om cancermarkörerna inte minskat vill jag inte ha det. Nu hade den vanliga markören CA-125 ökat till 142, var 127 sist och den andra hade ökat till 62, var 43 sist.
Jag vet inte varför en läkare vill att man ska fortsätta fastän allt pekar på att det inte gör någon nytta?
Jag trotsade läkaren och avstod alltså Avastinet, men fick mina rosa piller och tid till läkare 23/2. Alltså nästa tisdag. Får tänka igenom frågor med mera i helgen.

Vikten fortsätter rasa. Jag hade en tanke att kanske dietisten hade haft tid till ett snack idag. Men sköterskan fick inte tag i henne, så ska ringa i morgon. Mina blaskiga näringsdrycker är slut och de andra klarar jag inte längre att få ner och sedan vill jag testa Calogen som är mer näringsrikt fast mindre volym. 

Inte nog nu med att jag inte har aptit och att det ofta blir stopp, även av vatten, så är det nu gommen som ställer till det. Jag såg inget när jag kollade i söndags, jag hade en misstanke att det kunde vara svamp. Men antagligen var det små, små blåsor som nu gör ont när jag äter något. Jag räknar med att det lättar efter några dagar.

Nu ska jag tvätta bort mascaran och styra lite innan jag slår mig till ro i soffan. Parnevik och GW blir det ikväll.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta, Tråkigt att markörvärdena rört sig åt fel håll. Hoppas att läkaren har bra råd och reccept

Gretas Svammel sa...

Ja det är trist...Hans-E... men inte förvånande. Hoppas fortfarande att ett mirakel väntar runt hörnet *ler*.