onsdag, januari 20, 2016

AVASTIN NR:5

Tog en bild i väntrummet på onkologen idag. Solen sken in så fint genom fönstret, så bilden blev som den blev. Testade mina gamla vita jeans ni vet, de som jag inte fått på mig men som jag förr hade som måttstock. Idag inga problem. Alla jeans kan jag numera dra på och av utan att knäppa upp. Så även dessa. I normala fall skulle jag tyckt det var kul att jag kunde ha dem igen. Men nu är det nästan lite scary.

Höll nästan andan när jag ställde mig på vågen. Hade gärna velat gått upp 2 hg istället för ner, men med tanke på gårdagens dåliga matdag så kunde man väl inte förväntat sig annat. Men det kunde vara värre än 2hg på 14 dagar.

Fick vänta en halvtimma extra på att komma in. De skyllde på att giftet inte kommit igen, men jag tror det berodde på rumsbrist och personalbrist. Mig gör det inget, jag är van vid det här laget att det inte alltid går på räls på onkologen. Fast personalen gör så gott de kan och mer till.
Hade inte "min" sköterska idag, men hon kom och pratade lite med mig i väntrummet. Den jag hade sa själv att hon rycker in extra ibland. Åker från Norrköping. Undrar om de börjat göra som skolan gör nu... tar in pensionerad personal? Bara en fundering jag fick. Hon klarade av det hon skulle i alla fall.

Mitt HB- värde uppe i 151, vilket är kanonbra. Tröttheten jag känt sista dagarna beror alltså på annat typ gifterna och sjukdomen. De vita blodkropparna lite förhöjt värde igen. Varför vet jag inte, men om jag tror rätt så är man infektionskänslig om värdet är lågt. Det är ju alltid en risk att träffa dagis barn ( minimänniskorna ) i mitt tillstånd. Men det har gått bra förut och gör det nu också. Det enda jag är rädd för är maginfluensa, men med mitt pedantiska handtvätteri är det nog ingen större risk.

Kom hem strax efter 14. Var rädd att champinjonerna jag skulle ha till pizzan inte skulle stå sig så länge till, så tog tag i pizzabaket innan jag gjorde något annat. Men gud så jobbigt det var att kavla. Fick stå och flämta mellan kaveltagen när ork och luft tog slut.

Men skam den som ger sig *ler* och snart var det bara osten kvar och sedan skjuts in i ugnen. Tre mindre bitar har jag ätit och resten förpassas till frysen. Sörplade nyss i mig en näringsdryck också och på onkologen tjoffade jag i mig en banan, så idag är jag nöjd med mitt matintag. Fil och flingor till Lerin senare i kväll.
 

Inga kommentarer: