onsdag, januari 27, 2016

8 PLUSGRADER

Bilden tog jag i går förmiddag när jag åt frukost. Planen var allt att det skulle bli ett blogginlägg även i går. Men sedan blev det inte så. Jag gick inte upp förrän runt tolv igår. Glad när jag kollade termometern och såg att det var 8 plus. Lika varmt i dag och solen tittar fram och marken är inte täckt av snö. Jag borde ta mig ut men kommer aldrig till skott. Det är som att kroppen inte vill det hjärnan vill. Annars var tanken att ta bussen till affären och hem med nästkommande buss. Få se om jag samlar kraft i morgon.

Att jag drog på mig morgonrocken istället för myskläderna igår berodde på att jag skulle duscha efter frukost och datorsurf. Nu kom jag inte till skott med det heller förrän klockan 19 igår kväll. Jag blir mer och mer trött i kroppen, tycker jag och hostan och 2-3 spyattacker  av slem per dag tar mer på krafterna än det gjort förut.
Någon mat blev det inte heller i går. Jag orkade bara inte tänka på mat och inte desto mindre laga någon. En näringsdryck fick jag i mig. Men sedan när jag skulle lägga mig runt midnatt fick jag för mig att jag nog måste äta något mer och värmde en liten bit av pizzan jag gjorde. Fast jag fick inte i mig den heller så  biten som blev över tog jag nyss.

Det blir som en ond cirkel. Ju mindre jag äter ju mattare blir kroppen och ju mindre ork jag har, ju mindre äter jag. Jag önskar jag fick tillbaka lust och ork och suget efter mat.

Jag mätte magen igår, 83 cm. Det är bra.

Något jag måste göra idag är att betala räkningarna. Jag gör nog det direkt nu. Fast jag helst skulle vilja sätta mig bekvämt någonstans och blunda en stund. Men gör jag det först är risken stor att det inte blir några räkningar betalda idag.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Greta,
Räkningar bör väl höja adrenalinnivån. Hoppas du kom iväg på turen till affären.

Du är fin på bilden. Sexig med fina bröst!

Anonym sa...

Sexig ja. MB hoppas dock att Greta
visar mer nästa gång. För du
är väl troslös under morgonrocken?
Ha det så bra det går!

Gretas Svammel sa...

Nej...Hans-E.. det blidde ingen tur till affären idag heller.

Gretas Svammel sa...

Jag visar ju inte så mycket på bloggen...MB.. och jag är inte troslös på bilden.