måndag, januari 03, 2011

LITE BLANDAT

Nöjd, glad och tillfredställd kan jag väl sammanfatta läget med ikväll. Lite stressorolig då jag väntar att en person ska ringa. Är ni likadana? Jag sitter och tänker...ring inte än...ring inte än. Jag vet att det brukar bli långa samtal med den här personen och jag vill hinna blogga, tvätta håret, ta bort sminket först och ändå ha tid att prata innan tv-n kl.21.00.

Tänk om jag kunde få ur mig det jag vill ha ur mig i korta kärnfulla inlägg. Men det är en lika stor utopi som att jag kan sätta mig ute och sola imorgon. Att däremot få på mig mina vita jeans som jag har som en slags måttstock, är inte längre någon utopi *ler*. Låg i morse och funderade, innan jag slängde benen över sängkanten om jag skulle våga testa igen. Sist för en-två månader sedan fattades det väl sådär 3-5 cm. Idag fick jag på mig dem. Men nästa vecka kanske de är för små igen ha,ha.

Nu blir det en parentes. Stressorolig skriver jag att jag är. Kul, kul. Men jag är det. Ändå är det nu en kvart sedan jag skrev förra stycket. Klickade upp en ny sida för att leta reda på det tidigare inlägget och lägga in samma bild som då. Så ni ser skillnaden. Nu är jag inte en sådan person att jag bara scrollar ner till bilden osv. Utan jag läser förstås vad jag skrev då. Sedan ångrade jag mig vad gäller bilden. Den finns här i inlägget från 18 nov. 


Läste om Australien igen i förmiddags, innan jag trippade iväg till mina åtaganden ( besök, bank, matinköp). Det är nästan som om naturen vill visa oss, varna oss, få oss att tänka till. Innan det är försent. Ungefär som när människor som är på väg åt fel håll, eller som tror de kan och orkar allt, plötsligt knall fall får en lindrig hjärtinfarkt eller stroke eller annat som tvingar dem att sakta farten och tänka till. På senaste tiden har naturen tagit kommandot på flera olika sätt. Översvämmning som i Australien, snöoväder på platser som väl knappt sett snö tidigare, stormar, orkaner, jordbävningar och vulkanutbrott. Hur stor del människan har i det hela är jag alltför dåligt insatt i för att kunna uttala mig om. Men helt oskyldiga tror jag inte vi är. Vi skövlar skog, vi släpper ut gud vet vad i atmosfären, vi gör kärnkraftsprängningar och vad vi av oförstånd tillför hav och sjöar är jag tack och lov ovetandes om till största del.

Ovetande är jag också om vilka män som fejkar orgasm när de är tillsammans med mig. Kan en man fejka orgasm? Klart de kan, likaväl som en kvinna. Var tredje man fejkar ibland  läste jag i förmiddags. Enligt en undersökning som ett brittiskt tvbolag gjort. En  sexolog uttalar sig i artikeln, att det är stor okunskap inom det sexuella och det tror faktiskt jag också. Nu är jag nästan säker (bara nästan ) att ingen fejkat när de varit hos mig. Däremot har det ju som jag nämnt förr hänt att de fått spontan utlösning. Alltså det har gått snabbt och det handlar inte alltid om orgasm. Det är samma med mig. Det är inte alls ovanligt att jag ber personen lugna sig en aning vid oralsex, så jag inte ska komma för snabbt utan att ha känt stegringen innan. 

Utlösning och orgasm är inte alltid samma sak. Män kan ju få torrorgasmer tex, då de får fler orgasmer ganska tätt inpå varandra. Omvänt med kvinnor så behöver en kvinna inte alltid bli våt efter orgasm och det är nog kanske än mer okunskap kring det. Iallafall hos männen, som nästan har det som ett bevis. Och tvärtom kan vi drypa av safter utan att vi fått orgasm.


Hur det var i fallet med direktören och porrskådisen vet bara de själva. Media har en version, polisen en, direktören en och porrskådisen/eskorten en. Klart att han gör gällande att sexet var gratis. Det är det hos mig också. Varför säljaren påstår det motsatta kan man ju undra? På sexforumet sexwork, som jag kikade in på igår diskuterar de vitsen med att skriva/läsa recensioner och viktigheten att kolla upp den man ska träffa och höra andras omdömen och vad allt det nu var. Att kolla seriositeten kan jag hålla med om är viktigt. Är det en fristående eskort som gör detta av egen fri vilja? Är hon diskret? Hur verkar hon i konversationen? osv. Till det behövs liksom inga listor. Dit jag vill komma egentligen är, att köparna kanske ska lägga mer krut på hur eskorten tänker förhålla sig vid ett ev avslöjande, än hur lägenheten ser ut, hur stora brösten är, hur hon suger mm.

Ännu har ingen ringt och jag hinner precis lagom nu att blaska av hår och ta bort smink. Personen, som naturligtvis känner mig, är nog förståndig att den väntar till efter tio att ringa.

5 kommentarer:

Benny sa...

Hej jag lider med Australiens befolkning,översvämmningar är inget roligt,Kram

Gretas Svammel sa...

Nää...Benny...det här är ju otroligt.

Benny sa...

skulle gärna åka dit o göra en insats o hjälpa dom tillrätta igen med vardags livet ,Kram

Svenne sa...

Vad jag vet så kan inte en man fejka en orgasm. Kvinnor kan det inte heller. Det skulle kännas i så fall bland berörda parter, eller???

Gretas Svammel sa...

Jag är inte så säker på det...Svenne...jag tror alla kan fejka. Sedan beror det ju på hur erfaren och lyhörd partnern är, om de märker det eller inte.