tisdag, mars 16, 2010

INGEN DAG ÄR DEN ANDRE LIK


Sicken dag det blev idag då. Innan jag lämnade datorn för att fara ner till stan, så slängde jag iväg ännu ett mail till den jag väntar mail från och som det aldrig kommer något ifrån. Nu tillhör jag kanske de som inte vill vänta på saker, men nu hade jag ju väntat över en vecka. Skickade även kopia till en annan som har med saken att göra. Så fort jag sände iväg det så kom ett mail i inkorgen. Javisst, ett mail från personen jag nyss mailat och tjatat på. Skit att jag inte väntade tio minuter. Men jag kunde ju inte veta. Hur som helst ska jag kolla igenom det här som det hela handlar om i kväll, innan jag bänkar mig vid tv-n. Börjar redan känna mig stessad *ler*. Måste hinna med hårtvätt och andra mailsvar också.

Tog med kameran idag till stan. Ifall det skulle bli läge för lite fotande. Nu blev det inte det och inte var det så skönt som det såg ut att vara när jag tittade ut genom fönstret. Sol, men drog kallt om öron och nacke. Mötet med coachen blev något helt annat än någon av oss tänkt oss. Jag kommer inte att ha den här personen mer utan ska få ny tid till en annan. Men det var säkert någon mening med dagens möte.

Jag vill inte att det ska låta som skryt men jag själv är glad att jag har förmågan att få folk att öppna upp. Man vet liksom aldrig när det händer och inte i vilket möte det sker. Det kan vara på bussen vilket har hänt, eller i affären vilket också hänt, eller på någon kurs, eller under en promenad, eller som idag vid mötet med en jobbcoach. Det blev stundtals lite ombytta roller och eftersom jag tror på ödet så var det menat så. Tiden försvann och ett kort, informellt möte i avvaktan till nästa tid med ny coach blev ett möte på över en timma. Jag tror vi båda kände oss ganska tillfreds när vi sa hej då till varandra.

Tillfredsställelsen späddes på ytterligare när jag kom hem vid femtiden och efter en lång, lång månad (nej vars, den gick rätt snabbt) hörde äldsta avkommans röst i telefon. Efter en månad på andra sidan jordklotet hade hon nu svensk mark under fötterna igen och om några dagar är hon här. Det ser en gammal morsa fram emot *ler*.

Gammal och gammal, men ändå tillräckligt vimsig. Min bläckpatron ni vet som jag skulle byta och som inte passade och som jag sedan kastade. Den hade ju förstås ett nummer. I kylen har jag även en färgpatron med ett nummer. Jag fick för mig att det var fel storlek på bläckpatronen så skickade efter en ny patron med samma nummer. I min instruktionsbok står det vilka patroner man ska ha.

Häromdagen öppnade jag den här nya bläckpatronen för att kolla om den såg ut som den jag har, vilket inte den jag kastade gjorde. Den gamla som jag skulle byta ut började fungera bra igen efter det att jag tog bort och sedan satte dit den igen, så det är liksom ingen panik nu att få dit en ny. Men jag fick för mig att kolla så att det var rätt nu. Men den såg ju likadan ut som den jag kastade. Fick då för mig att min skrivare (fem år gammal) är ute ur sortimentet och att det inte längre finns patroner till den. På de patroner jag har i skrivaren nu står andra nummer.

Idag tänkte jag då gå in på Expert och fråga. Jag skrev upp numren på de patroner som sitter i skrivaren nu och de patroner som jag enligt instruktionsboken ska ha och namnet på skrivaren, en HP. För det första besöker jag inte stan så väldigt ofta och när jag gör det, är inte Expert något vanligt ställe jag brukar gå till, så det fanns ju inget Expert kvar längre. Det har säkert varit borta i flera år ha,ha. Men det var lögn att hitta någon specialteknikaffär överhuvudtaget i centrum. Verkar som att alla flyttat ut till stormarknadsplatserna utanför stan.

Jag griper då det sista halmstrået och stegar ner på Claes Ohlsson. Detta fastän min princip är att aldrig köpa sådana här saker på typ Claes Ohlsson eller Biltema. Jag vet folk som fått sin skrivare förstörd utav Biltemapatroner. Men eftersom jag hittar HP och det nummer som nu finns i skrivaren så frångår jag min princip. Jag måste ju ha en, för plötsligt finns inget bläck kvar i den gamla.

Nu kommer poängen. När jag kommit hem kollar jag ännu en gång i instruktionsboken, samtidigt som jag då har lappen jag skrev i morse med skrivarnummer och patronnummer bredvid mig. Då upptäcker jag att det är instruktionsboken till min gamla skrivare, som också var en HP, som jag gått efter. Min gamla var 2100 och den nuvarande är 1610. Inte underligt om inte patronen gick att få på plats. Men nu har jag iallafall rätt patron i kylen. Det är bara att hoppas att det är original så inte skrivaren pajar efter ett tag. Färgpatronen med fel nummer som också ligger i kylen får jag väl ge bort till någon som använder just sådana.

När jag hade fått ordning på patroner, avkomma och coacher så tyckte jag att jag var värd ett glas vin till datorn. Eftersom det inte blev något fotande i solen på stadens torg, så blev det istället ett kort på vinupphällningen. Det är ett fel på kortet. Kan ni se det? Fundera tills i morgon.

Imorgon larmar klockan 08.15 för att få en lugn frukost och data stund, innan jag beger mig bort till min oas och ett trevligt möte med en känd kund. Har jag sedan lust så fotar jag lite efter det. På torsdag sovmorgon, sedan besök av känd person även då och efter det inhandlande av det sista till helgen. Fredagen går till förberedelser, bakning och mys med nära och kära. Lördag kalas från morgon till sena natten och söndag vet jag inte hur den blir. Ledig måndag tack och lov.

Nu ska jag direkt jag publicerat det här, gå och tvätta håret och sminka av mig. Sedan ska jag beta av privata och hobbymail. Efter det kolla vad som finns i matväg. Nu dricker jag ju vin istället för att äta, så kanske räcker det med någon frukt till Debatt som idag kan följas av The Mentalist eftersom det börjar en timma tidigare. Jag kan alltså se både det och Lie to me. Lycka!

Inga kommentarer: