lördag, december 06, 2008

LÖRDAGEN SOM KOM OCH GICK


Men visst. På en halvtimme bör jag väl hinna pränta ner några rader här. Sedan blir det tv för hela slanten kvällen lång och bara kanal 4. Ska samköra tv-tittandet med ett fotbad, nagelvård och fotvård. Ett glas vin får det bli till det. Sista slatten i baginboxen, men den här gången har det inte hunnit stå så länge, så det är drickbart. Ja, jag har testat ett glas redan.

Vaknade idag av ilskna telefonsignaler. När ungarna var mindre, så införde vi en regel (vi=jag) att inga kompisar fick ringa före kl.10.00 på helger. Det fungerade faktiskt ganska bra. Idag tänkte jag på det när telefon bara ringde och ringde och så ringde den igen och igen. Det blev väldigt sent inatt, så jag hade satt klockan på 11.30. Till slut så kröp jag iallafall fram under täcket som jag gömt mig under *ler* för att slippa höra. Klockan var 10.30 och jag gick upp och ringde personen som varit så envis. Tänkte att det kanske är något viktigt eftersom den är så envis.

Någon timme senare, när jag precis avslutat min frukost så kom personen för att hämta lite grejer från förra helgen. När han gått så tänkte jag, att det var lika bra att börja beta av min lista, så jag började plocka i det rum som man måste plocka undan i för att överhuvudtaget kunna gå fram med en dammsugare. Då ringer det på dörren igen. Nu var det ett blomsterbud som kom med en liten fin blomma. Jag tackar för den. Avsändaren vet jag läser bloggen här. Därför lägger jag även in en bild på blomman.

Fortsätter sedan efter en stund med plockandet och då ringer en väldigt nära släkting. Jag kunde ju låtit bli att svara, men tyckte det var synd för vi pratar kanske två gånger per år med varandra. En av orsakerna är att jag själv aldrig ringer upp henne. En annan är att jag vet att varje samtal tar över en timma. Så ock idag.

Framåt femtiden så var iallafall lägenheten städad och ren och fin. Nu fattas bara julgardiner i köket och byte av soffklädsel där och lite juldukar. Men det blir lagom till nästa helg, då det är lucia. Gran och det lilla julpynt jag numer ställer fram, är inte aktuellt förrän dagen innan julafton. Sedan vill jag fort som attan få bort all jul när alla helger är avklarade.

Tyckte ju att jag ändå hade rätt gott om tid, tills Gynning och compani skulle börja. Börjar skära kål, som jag köpte igår för att jag skulle köpa något mer än två gurkor. Men jag gillar kål skarpt och nu är jag ju ledig tills onsdag, så tänkte passa på att äta i helgen. Kål, lök, vitlök, paprika, grönsaksbuljong och örtsalt. Jättegott. Det blir min helgmat denna helg.



Satte mig sedan med tänt ljus i köket och skrev alla julkorten. Det var då jag testade vinet. Gick rätt snabbt för var bara adresserna jag behövde skriva. Så jag fick även en liten stund över innan kl.20. 00 att skriva ner dagens händelser här, för er som tycker det är kul att läsa det. Ändrade också nu bilderna vid sidan. Orkade inte gå in på photoshop igen inatt och ändra storleken. Kanske är det bara några som såg att de jag la in i natt var stora som hus och upptog hela sidan. Nää...jag ljuger lite. Inte hela sidan. Men stora var de. För stora. Nu är det bättre. Fixade innan jag la mig imorse också alla julbilder till hemsidan., så det är bara att byta vid tillfälle nästa helg. Det känns skönt att redan ha kunnat stryka en hel del på min lista.

Hemsidan till vanliga verksamheten hade jag tänkt hinna idag, men det får bli imorgon, plus bokföring mm. Nu måste jag sätta fart och lägga till dagens bilder till inlägget. Klockan går fort när man har roligt. Markus vinner isdansen, ifall ni vill veta ha, ha. Gardellgalningen är med i tack gode gud och Britney pratar ut. Jag har tänkt mycket på henne och hoppas det nu fortsätter gå bra för tjejen. Efter det sover jag...tror jag.

Inga kommentarer: