torsdag, januari 14, 2016

TRÖTT och HALVHÄNGIG

Vaknade med kliande och irriterat högeröga idag. Känns bättre nu, men är trött och halvhängig. Då och då kommer en släng av lätt illamående, fast inte spyfärdig. Ska sätta mig en stund i fåtöljen innan jag fixar något att äta. Tog en näringsdryck och några blad vitkål vid två.
Det brukar ju gå 5-7 timmar mellan frukost och mat, så ska testa att ta näringsdrycken mitt emellan där någonstans, istället för på kvällen. Risk finns att det blir ännu svårare att få i sig mat sedan, men det märks.

Dietisten ringde och kollade läget. Får ny leverans med näringsdrycker på tisdag nästa vecka. Känns lite tryggt tycker jag att ha det hemma. Hon tyckte jag skulle ta två per dag, men jag anser det räcker med en. Jag petar ju i mig fil, vispgrädde och flingor också varje kväll. Så när jag äter vanlig mat så får jag nog åtminstone i mig 1000 kcal, kanske lite mer till och med.

Nog om det. Det är grötigt i huvudet och ögonlocken vill gärna åka igen, så det får räcka för idag. Jag sätter mig i fåtöljen och blundar lite.  

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta, Ät och vila!

Gretas Svammel sa...

Precis vad jag gjorde...Hans-E..