tisdag, december 15, 2015

TRÅKIG DAG


Hur trista och tråkiga är inte vissa dagar? Nu slår man väl inte klackarna i taget någon dag egentligen, så som dagarna är nu. Men jag brukar vara bra på att hitta något positivt och fokusera på det. Fast ibland funkar inte ens det.

Hade tänkt handla idag, men sköt upp det hela tiden.... jag tar nästa buss osv. Tills jag till slut bestämde att jag skiter i det. Mat åt jag inte förrän halv åtta i kväll till nyheterna på ettan, men idag gick det inte ens att tvinga i sig mat som jag normalt kan. För snål för att kasta så sparade det tills i morgon.

Jag måste ta tag i dagarna och gå ut oftare än jag gör nu. Skrev en lista på något jag kan göra för varje dag fram till helgen efter jul. Hur det sedan blir är en annan sak, men vissa saker måste jag få gjort. Jag fick i alla fall bort de vissna växterna i fönstret idag och tvättade krukor och fat.

Få se om jag tar mig i kragen och åker och handlar lite i morgon. Även om det är jobbigt så måste jag ju ha hem en del varor. Bröstet känner jag av idag också, men nu är slemmet tillbaka som förut så någon Bisolvon behövs inte.

Nu ska jag borsta gaddarna och lägga mig och läsa ett kapitel innan jag sover.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta,
Vissa dagar är trista. Det är för att andra dagar skall vara lite roligare.

Gretas Svammel sa...

Ja, så är det nog...Hans-E...