onsdag, december 23, 2015

DET MESTA GÅR OM VILJAN FINNS

Jodå, det gick ju med viss möda att städa. Tycker den här dagen försvunnit i ett nafs. Och bara ett par timmar vid datorn. När jag är klar här ska jag ta en snabbdusch och byta till rena myskläder och sedan göra det bekvämt i soffan. Blir väl Kroners uppesittarkväll som får gå på tv-n.

Gjorde sista trollet helt klart i förmiddags. Målade sedan motivet på remmarna på träskorna en omgång till. Sitter lite lustigt böjd när jag målar så ryggvärken kom ju direkt. Mest mitt på idag och i nederdelen av ryggen. Plockade undan och öppnade nästan alla fönster och kände hur jäkla ont jag hade. Tänkte att det här att dra runt på en dammsugare skulle inte funka. Tog en starkare Alvedon och en Panodil. Man blir inte bara less, man blir arg också och jag ville städa tills ungarna och småfolket kommer. Det är länge sedan jag städade ordentligt.

Plockade fram dammsugaren och började så smått. Tabletterna gjorde verkan och med många pausar för att hämta andan så tog jag mig igenom rum för rum. Runt tre var jag klar och innan jag tog mig an golvmoppen så skalade jag och satte på två potatis som var klara när jag var klar med golven. Sallad och en stekt torskrygg till det blev dagens mat.

Strax efter fyra tog jag plats vid datorn och kände mig himla nöjd med dagen. Tänkte ni skulle få en novell också som faktiskt heter dan före dopparedan. Sedan ska jag bara mysa i soffan med näringsdryck, tända ljus och en sådan där liten påse ostbågar.

Inga kommentarer: