fredag, januari 15, 2016

FORTS SOL OCH BADKAVALKAD FRÅN 2013

Avslutade med den här bilden på inlägget från 2013. Det blev sista badet här i Sverige det året.

Men i slutet på oktober åkte jag till Gran Canaria en vecka och badade i havet bland vågorna.

                                                                            2014
2014 upptäcktes ju äggstockscancern med operation 7 april. Men jag njöt av första vårsolen på balkongen ändå.

Fram i maj flyttade jag ut på en filt. Fick skydda operationssåret med en tejp. Men det funkade. Fast svårt minns jag att ligga på mage.

8 juni badade jag första gången det året.

Blev lite svårare sedan med venkateter ( pickline ) på armen som inte fick komma under vatten. Men badade med armen lyft.

Jag tror att det här blev sista badet för det året. Nu är jag även skallig.

                                                                           2015
Årets premiärdopp dröjde ända till 1 juli. Beroende både på vädret och mitt mående då. Inget solande ute under vår och försommar detta år.

I år kunde jag bada som folk eftersom jag nu hade en dosa inopererad vid bröstet, istället för venkateter i armen. 7 augusti blev sista doppet för året. Sedan försämrades måendet med andfåddhet så klarade inte att cykla till badet, trots att det var badväder hela augusti.

30 september klarade jag att i höstsolen lunka till skogen. Det blev sista gången det året som jag klarade en längre promenad.

Nu är det 2016 och förhoppningsvis blir det både sol, bad och promenader även detta år. Vi får se.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta, du är en läcker badbrud!

Gretas Svammel sa...

Man tackar...Hans-E..