tisdag, december 29, 2015

LITE TVIVEL, MYCKET HOPP

Bild från -013.
Blev inget inlägg här igår. Ändå satt jag vid datorn hela dagen och halva natten nästan. Men utan att göra i princip någonting. Betalade räkningarna till slut sent i går kväll. Det är väl lite apati över det hela tillsammans med att kroppen inte verkar orka någonting och jag tappat lusten till det mesta. Jag är så evinnerligt, evinnerligt trött på hosta, slem och dålig andning. Började äta slemlösande Bisolvon idag igen för känns i bröstet när jag hostar. Om det har någon betydelse för just det vet jag inte, men det blir i alla fall lättare att få upp slemmet.   

Ibland tvivlar jag på att jag någonsin kommer att få tillbaka normal andning. Jag ska avvakta till nästa cancermarkörprov som bör bli om cirkus tre veckor. Fortsätter den öka så är det meningslöst med den här giftvarianten också och jag ber då om läkartid. Men jag är lite rädd att bli av med de rosa pillren, för de gör ju så magen är rätt okej. Borde ju finnas något som kan ta på lungmetastaserna tycker man.
De här nya PD1 hämmarna ges ju nu mot lungcancer. Men lungcancer och äggstockscancer är inte samma sak. Å andra sidan är inte heller de rosa pillren ämnade för äggstockscancer.

Nåväl, som tur är så är de här tvivlen sällsynt återkommande. Jag har ju fortfarande längst in hoppet och tron att jag snart ska kunna ta mina promenader och kanske till och med kunna cykla till badet i sommar. Vad som är realistiskt bryr jag mig inte så mycket om. Man MÅSTE tro.
Jag var inne på Bodil Malmstens hemsida igår och då stod att hon var tvungen att ligga lågt ett tag. Jag hoppas verkligen hon kommer igen även hon. Det är redan alldeles för många som lämnar jordelivet på grund av den här skitsjukdomen.

Idag sov jag till elva. Hoppade både piller och spruta eftersom det var så sent. Runt halv tio är bra, för då gör det inget om det blir kvart över nio på kvällen och kvart i tio- tio på morgon. Tycker jag blivit mer trött sista dagarna. Skulle ju gärna vilja skylla på årstiden *ler* och lite kanske den kan spela in. Inte heller dåligt HB värde kan jag skylla på. Det är väl som onkologsköterskan sa sjukdomen som gör mig trött, samt alla dessa jäkla gifter.
Jag ska försöka mig på en liten uppryckning i morgon, så jag åtminstone kan tömma diskmaskinen och ta mig ut med soppåsen.

Om någon undrar så kom ett sms från 08-ungen strax efter 22 i söndagskväll att resan gått bra utan missöden, men väldigt sakta.  

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta, Tvivla inte. Nu går vi mot ljusare tider och snart är cykeln framme igen.
Verkligen en läcker nyårsbakelse på bilden. Jag blir sugen....

Gretas Svammel sa...

Jag har ju mer hopp än tvivel...Hans-E...