fredag, december 18, 2015

INGEN STÖRRE FART HOS MIG

Jag blir så arg på mig själv, att jag är så trög. Sätter jag mig vid datorn med frukosten så blir jag sittandes. Kan ju inte skylla på något heller *ler*. Framåt eftermiddagen när det redan hunnit bli mörk satte jag lite fart. Fast fart ska ni ju ta med en nypa salt. Jag lämnade i alla fall datorn för att försöka få något av det som står på min lista gjort.

Lägga på nytt överdrag på kökssoffan skulle jag ha gjort förra helgen. Ett rött och lite mer juligt. Men det fick jag gjort idag till slut. Gjorde det enkelt och lät det förra vara kvar och orkade inte ta bort locket utan körde på plats. Luften tog slut ganska direkt, så flämtade och kände av bröstet när jag försökte dra in luft.

När jag återfått normal andning var tanken att hämta in dels en girlang till att hänga julkorten i och dels några tomtar från förrådet. Tänkte det kunde vara kul för minimänniskorna om jag hade några tomtar framme. Tåliga som inte går sönder. Men jullådan står på en hylla och jag klarade inte att ta ner den. Hämtade hallstolen för girlangen ligger överst och det är en bananlåda, så ståendes på stolen kunde jag få tag på den i alla fall. Man får vara glad för det lilla.

Var nästan säker på att jag hade några rullar julpapper, men kollade i städskåpet för säkerhets skull när jag ändå drog fram hammare mm. Fanns bara en rulle med lite på. Så måste köpa det på måndag. Sist jag handlade räckte inte pengarna till, av de jag hade på Ica kontot och som var tänkt till mat denna månad. Nu är väl inte 1300 för en månad så jättemycket och ibland blir det dyrare än som är tänkt. Jag var tvungen att ta av tröjpengarna jag fick av ungarna. Tur jag hade dem i ett fack i plånboken.

Så när en gammal kund mailade att han satt in lite på mitt konto, blev jag jätteglad. Det är lustigt, men nästan alltid löser det sig och jag har råd att handla det sista innan jul på måndag och eventuellt köpa lack på tisdag och fylla på busskortet. Försökte hitta på nätet om man ska lacka, men fann inget.

Det här att hitta på mat varje dag och försöka få i sig, har nästan blivit ett trauma. Idag fick det bli rotmos ( i korv ) och en husman med smör och senap. Tyckte rotmoset smakade lite parfym, men fick i mig det i alla fall. När ungarna kommer fixar de med mat. Ska bli skönt.

Innan jag går härifrån ska jag skriva ut motiven till träskorna. Jag har suttit här halva dan men inte fått det gjort. Inte lustigt man blir trött på sig själv. Hoppas jag kan stryka lite på min lista i morgon och jag hoppas ni får en skön fredagskväll och en fin helg.
  

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta, Ta det lugnt och rehabilitera dig! När du blir återställd blir det fart igen!

Gretas Svammel sa...

Jag kan inte ta det lugnt hur länge som helst... Hans-E... vissa saker måste ju göras.