fredag, november 27, 2015

TREVLIG HELG

Skriver några fredagsrader nu innan jag lämnar datorn för lite annat styr. Än så länge har jag inte känt av rygg och skuldror idag. Får hoppas det förblir så.

Klev ur sängen vid kvart över nio idag. När jag stod och sköljde ansiktet med kallt vatten ringde telefon. Var minsta skruttungen som skulle på jobbärende här neråt i eftermiddag. Tänkte då komma hit och hänga med mig ikväll och sova över natt och sedan hänga med pappan i morgon. Alltid trevligt att träffa sina barn. Hoppas bara att jag mår bra. Varnade lite för att jag nog ser mer eländig ut än vad jag är och att jag minskat i vikt.
Fast det kanske egentligen är tvärtom *ler*... att jag är mer eländig än vad jag visar ( och vill vara ). 

Hur som helst skulle ungen handla och fixa fredagsmys och erbjöd sig att handla även till mig. Nu vill jag ju klara mig själv så länge jag kan och ska snart ta bussen ner till affären. Men det tunga slipper jag nu, typ mjölk, proviva, ost och vitkål. Även blåbärssoppa, för tänkte gardera mig ifall det blir samma som sist när jag precis börjat med de rosa pillren om ni minns. Kräktes och hade diarré. Fast man vet ju aldrig om det berodde på pillren eller annat.

Normalt när det bara är en avkomma som sover över så brukar jag sova i soffan och där sover jag gott. Men nu med andning, hostan och eventuellt ryggvärk så avstår jag helst soffan. Det är inte så jobbigt att ta in madrassen, fast det får avkomman göra och sedan fylls den på max tio minuter.

Första advent på söndag. Ska försöka få upp ett par stjärnor i fönstren i morgon. Den till köksfönstret är inte jobbig, det är en bordsstjärna. Men till rummet har jag en större stjärna som ska hängas upp. Jag skulle ju fixa det, men har ungskrutten tid så får jag nog hjälp.

Låg och funderade på julkort i morse innan jag klev upp. I år får jag nog skippa egengjorda och köra med simpla, köpta kort. Dels är det nog lite sent att börja fundera på motiv och beställa tryckning och hinna få hem dem innan sista dag för postning. Och dels så är min hjärna numera ( tillfälligt hoppas jag ) helt tom och jag har noll inspiration och noll lust. Men det är lite trist för har gjort egna varje år sedan 80-talet. Men det är bara att acceptera att livet förändras.

Nu ska jag se om kronorna jag förde över nyss till Ica kontot finns där, så jag kan betala mina matvaror. Om inte så får jag betala med bankkontot och sedan skippa att betala en räkning... a-kasse avgiften för det händer inget.
Tyckte att solen visade sig en sekund förut, men det kanske var en synvilla.
Jag önskar alla en Trevlig helg.

 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan Greta.
Intressant att följa din resa, en av mina föräldrar har drabbats av samma eländiga sjukdom.
Håller tummarna att allt går vägen !

Unknown sa...

Greta, Trevligt att du känner dig smärtfri idag!

Gretas Svammel sa...

Tack...Anonym... ja det är nästan en folksjukdom numera. Hoppas det går bra för din förälder.

Gretas Svammel sa...

Tack... Hans-E... ja det varierar dag till dag.