torsdag, november 05, 2015

RÖNTGEN

Tog klänning idag för omväxlings skull. Får passa på innan det blir frysgrader. Tror det var typ 10 grader varmt idag. Inget jag är det minsta ledsen för *ler*.

Som vanligt fick jag tvinga i mig en liter kontrast under en timma. Inte känt av något speciellt illamående idag... än.
När jag anmält mig fick jag order att följa klistrade fotsteg för skulle till nya delen. Jag följde dem tills jag kom dit jag brukar vara och då tänkte jag att hon i receptionen nog snurrat till det. Så jag satte mig där. På grund av busstider var jag ute i väldigt god tid. När min tid närmade sig kom en tjej och undrade om jag var jag och att jag skulle en bit till. Jag skulle alltså ha fortsatt att följa fotstegen. Men jag tror inte att jag var den första de fick gå och hämta.

Kändes när de sprutade in kontrastet i blodådern idag. Brukar det inte göra på det viset, så sa förstås till efteråt. Enligt killen som skötte röntgen så sprutade han in det snabbt för att de skulle röntga lungartärerna också enligt remissen. Antagligen inget de gör i normala fall då. Men jag kan stå ut med lite hanterbar smärta, bara bilderna blir bra så de kan ge rätt behandling så jag kan börja leva som vanligt snart.

Den numera obligatoriska bilden efteråt, när jag byter om. Tänkte först photoshoppa bort dosan som syns väldigt tydligt. Men varför skulle jag?

Direkt hem efteråt. Mätte diafragman i morse som fortfarande landar på 90 cm. Jätteglad förstås att det inte ökat, men 90 cm är ändock 90 cm. Borde väl vara typ 80. Känner mig trött ikväll av någon anledning. Risk att jag somnar i soffan.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta,
Trevligt att du visar tuttarna! Snygga!

Gretas Svammel sa...

Ibland så...Hans-E... blir det en tutt eller två.