söndag, oktober 04, 2015

VILOLÄGE

Vid nio slängde jag benen över sängkanten idag. Ja, jag gjorde det även halv åtta för att jag då var så kissnödig. Men kröp ner under täcket igen och somnade om. Egentligen vet jag nog inte hur trött jag är. Jag tycker ju inte att jag är så väldigt trött om dagarna, alltså sömntrött. Däremot verkar hela kroppen ha gått in i något viloläge. Hostan gör väl sitt till och att inte kunna andas fullt ut. I går kväll tyckte jag det var extra jobbigt att dra in luft och börjar man tänka på det så är det himla svårt att låta bli att fokusera på det. Många lustiga tankar dyker upp, typ att andningen kanske upphör när jag sover osv.

I ett försök att skingra de här dumma tankarna läste jag i den dåliga ( gamla ) deckaren jag håller på med. Man kan undra varför jag läser den när den är så dålig?
Men jag tror de flesta av de här gamla deckarna jag sparat  är dåliga och jag har bara en ny bok kvar av de jag beställde sist. När jag tragglat igenom den här ska jag börja med den. Och när jag betalat klart på det jag senast handlade på nätet, kuddöverdrag, pläd etc., så ska jag skicka efter några nya böcker igen. Jag har inte läst någon av GW Perssons böcker, men tror jag ska köpa den sista nu eftersom den är ganska aktuell med tanke på hur världen och samhället ser ut. Såg ett klipp på nätet i fredags när han gästade Malou och pratade om boken.

I alla fall så kunde jag till slut somna och jag överlevde natten *ler*. Magen spökade lite lätt igår också och det är ju inget kul Jag har inte nämnt mitt omfång på ett tag, men de två sista gångerna jag mätt har det varit 88.5 cm så än har det inte ökat. Få se hur det är på onsdag då jag ska mäta igen.

Jag skördade min paprika igår. Lite kul kan jag tycka. Växten som breder ut sig bredvid är melonen jag satte.

Smakade som de man köper ungefär. Kanske lite godare haha. Alltså jag är jätteglad att jag har hår på skallen nu, men vet inte vad jag ska göra för att inte se ut som ett troll. Blöter det lite på morgon men hjälper inte så mycket. Jämfört med annat är det just nu mitt minsta problem, men likväl stör det.  

Gårdagens frukostmackor till Nyhetsmorgon med egenodlad  paprika som pålägg. Det trodde jag väl aldrig när jag petade ner de små fröna.

Idag vet jag inte vad jag ska hitta på. Borde gå ut en liten sväng för det är ju fortfarande fantastiskt väder med sol. Men kroppen vill inte riktigt som jag. Egentligen vill den ingenting och det är lite jobbigt. Lite surt att jag måste vänta ännu en vecka innan behandling kan jag tycka. Kan bli en lång vecka. Men sedan blir säkert inte andningen bättre efter bara en giftinvasion. Fast vem vet? Å andra sidan kanske den inte blir bättre ens efter fem. Det är osäkert med det mesta numera, men det är bara att tro på det bästa. Tron och hoppet att det blir bättre är viktigt att ha. Annars kan man lika gärna gräva ner sig direkt.

Jag gav mig på att hämta symaskinen i förrådet igår. Det räckte med den ansträngningen. Kanske, kanske att jag försöker lyfta upp den på köksbordet idag. Jag har ett par svarta jeans som sitter rätt bra, men som nu hänger där bak tyckte jag. Ändan försvinner vet ni. Nu snabbare än tåget verkar det.  Så tanken är att se om jag kan sy in dem lite.
Garnet jag hämtade i fredags har jag inte öppnat än. Så sugen är jag på att sticka haha. Jag har inte lust med något, men måste nog snart tvinga mig att göra något annars går jag väl under. Akrylfärgerna har legat ett bra tag på köksbordet nu och hånflinat åt mig. Så det minsta jag kunde göra är att fixa bakgrunden på tavlan jag ska måla. Ibland när man tvingar sig till saker blir det ofta roligt när man väl kommit i gång.

Hade jag ork skulle jag städa av, men det får faktiskt vänta. Jag räknar ju och hoppas på att bli bättre och jag hoppas jag då klarar åtminstone en halv höststädning. Det kommer jag att göra. Nu känns det som magen börjar spöka lite igen. Men det kan faktiskt vara att den vill ha mat. Det får bli en färdigrätt idag, tortellini med spenat och tomat. Kanske kan man sitta på balkongen och inmundiga den och samtidigt få lite sol. Om inte luften är för kall.     

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta
Leif GW's nya är bra. Jag gillar faktiskt det mesta han skriver.
Fina mackor med närodlat ekologiskt!

Gretas Svammel sa...

Då får vi se...Hans-E.. om vi har samma smak vad gäller böcker