söndag, oktober 11, 2015

HELGEN RULLAT PÅ

Jag ser inte klok ut, jag vet haha. Men så här kan jag se ut när jag går och vankar här hemma i myskläder och byxorna är två nummer för stora och har alltid varit. Igår tog jag in dynorna från balkongen och fällde ihop bord och stolar och tog ett kort för att ha något till dagens blogginlägg. Nu är det bara att vänta på marssolen.
Fast idag skiner solen så fint och jag borde egentligen gå ut en sväng. Detta evinnerliga borde. Men jag varken orkar eller har lust att byta kläder och knyta skor. Jag njuter av solen inifrån istället.

Jag skrev lite igår också och sorterade in handskrivet från blocket i därtill avsedd pärm och så hade jag besök av bekantingen från stan och drack kaffe och åt mina hembakade bullar. Så den dagen rullade på rätt bra.

Idag sov jag till över halv tio. Sista veckan har jag sovit rätt bra. Visst vaknar jag då och då, hostar, harklar och vänder sida och somnar om. Men det är skillnad mot förut. Jag är rädd att det kommer att ändra sig nu när jag ska börja med Kortison igen inför var giftomgång. Man blir ju lite speedad av det första dagarna. Tack och lov är det bara den dagen, så inget efter som det varit tidigare och mår jag inte illa så kan jag minska dosen nästa gång har de sagt. Men i morgon blir det 16 tabletter.

Det ska bli lite spännande att se om dosan fungerar. Den är ju inte använd på fem månader. Inte spolad för sköterskan sa att det räckte att göra det en gång i halvåret. Jag gissar på att den inte kommer att fungera med en gång.

Idag har jag mest pysslat med ditten och datten. Fixat kuverten till fonderna och ägnat min sjukdokumentpärm lite intresse. Jag skriver ju ut undan för undan så det inte ska bli så mycket på en gång och satt in röntgen och blodprovsresultaten. Precis som med hemarkivpärmen så lägger jag papper som ska in bredvid, istället för att öppna pärmen och sätta in dem på sin plats direkt. Väldigt dumt, men sån är jag.

När jag skrivit klart här nu ska jag fixa lite ätbart. Couscous och sallad med fetaost och mangoraja dressing får det bli idag. Tänkte sedan skissa dit ansiktena på tavlan innan det är dags för soffan och tv-n. Troligtvis ser jag en del av partiledardebatten, men zappar nog över till andra kanaler ibland. Det borde kunna hetta till i debatten som läget är nu.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta
Lycka till med nya behandlingen.

Och pappren skall in i pärmarna direkt. Behövs inget mellanlager!

Gretas Svammel sa...

Ja Ja.. Hans-E.. är man lat så är man *ler*