söndag, oktober 25, 2015

EN RÄTT OKEJ HELG

Jag fattar inte att det ska dra iväg så attans ibland innan jag befattar mig med bloggen. Nu tittar jag på reprisen av "Det okända" och går ifrån och skriver lite i pauserna. Blir inga långa haranger ikväll.
Jag har mått helt okej hela helgen hurra, hurra. Mätte omkretsen idag och den var fortfarande 90cm.

Inte ens den minsta promenad har jag tagit i helgen. Idag var det ju fint väder med sol, men när jag rekade på balkongen insåg jag att det blåste för mycket för att jag skulle vilja gå ut.

Inte så mycket, men lite har jag uträttat i helgen i alla fall. Och min tanke är ju inte att vara överaktiv utan att pula och sysselsätta mig med lite av varje i lagom takt. Bl.a. har jag stickat klart bakstycket till tröjan. När man närmar sig slutet på stycket går det lättare för då vill jag bara bli klar. Antagligen dröjer det nog lite nu innan jag påbörjar ena framstycket.

Jag har även påbörjat tavlan jag ska göra istället för den första som jag inte tyckte blev bra. Målat ungefär halva. Målet är att göra den klar i veckan som kommer. Helst innan onsdag då jag hoppas ha ork till gardinbyte och fönsterputs.

Det blev inte mycket men ett litet livstecken i alla fall. Nu stänger jag av datorn och kryper under pläden i soffan.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta, Stickningen ser fin ut. Är planen att det skall bli vintertröja?

Gretas Svammel sa...

En tröja är tanken i alla fall...Hans-E..