måndag, oktober 12, 2015

DÅ VAR FJÄRDE GIFTBEHANDLINGEN IGÅNG

Klockan drog iväg i kväll för att jag började styra med inställningar på datorn. Jag hade ingen tidig tid idag på onkologen, åkte inte iväg förrän vid tolv så innan jag ställde mig i duschen började jag uppgraderingen av Windows 10. Det hann inte bli klart innan jag åkte så lät det vara på. Var hemma igen runt halv fem och det första jag gjorde när jag väl satte mig här var förstås att kolla runt. Fick lite problem men tar det en annan gång.

Ja då har man blivit veckogäst på onkologen igen. Jag är som jag nämnt en aning skeptisk till det här Karboplatinet jag får nu. Men lägger den skeptismen långt bak i hjärnan för måste ju tro att det ska hjälpa. Och det klart det kommer att göra.. hmm. Tar väl ett par veckor innan jag märker skillnad antagligen. Dosan funkade kors i taket. Ett gott tecken *ler*.

Blodproverna var bra. Det är de vita blodkropparna bara vars värde är lite högt och den vanliga cancermarkören Ca 125 som nu är uppe i 48. Den var 36 sist och ska inte vara över 35. Jag har haft 55 som mest och det vore väldigt lustigt om den inte ökade nu med tanke på lungornas försämring. Men nu ska den väl börja gå neråt igen förhoppningsvis fast den är ju inte helt tillförlitlig. Den andra markören togs inte nu, men jag ska se till att den tas vid nästa markörprovstillfälle som väl blir om 4 veckor kanske.

Vikten fortsätter neråt, men i helt okej takt tycker jag. Inget jag oroar mig för ännu. Jag är glad så länge den inte ökar för det kan tyda på att vätskeprocessen i buken satt fart.

Än så länge mår jag bra och det räknar jag med att fortsätta göra. Jag tog på mig de här åksjukearmbanden när jag kom hem, fast de gör nog ingen nytta mot sånt här skit. Jag har ju inte lidit så mycket av illamående direkt efter giftinvasionerna tack och lov. Jag har ju istället haft det ständiga magsuget som emellanåt övergått i illamående i varierande styrka. Nu slutade ju det när jag började knapra de rosa pillren så vi får se hur det blir nu när jag slutat med dem.

Åkte direkt hem efter behandlingen eftersom orken är så gott som noll och dessutom har jag inga speciella ärenden i stan för tillfället. Fondansökningarna drog jag med mig i väskan men blev inget tillfälle att posta dem. Får göra det på torsdag när jag ska ner till vårdcentralen.

Nu ska jag se på det tokiga "Ängelby" tänkte jag. Morgans mobbingprogram skippade jag för ville få till ett blogginlägg, men det går ju i repris antar jag.

2 kommentarer: