onsdag, september 23, 2015

MEST BLAHA INLÄGG

Ja men varför inte ta en bild från 2013 idag. Inte så länge sedan, men allt är ju relativt. Pratade precis med ungdomskompisen. Vi har hållit på hela våren och sommaren att hitta en dag att träffas, men lyckades inte i kväll heller. Största felet är väl mig, är det inte det ena så är det det andra. Ett tag ville vi ha bra väder och när det väl blev det så kom annat i vägen. Och även hon har sina krämpor som tydligen förvärrats. Hon ska alltså hämta mig så ska vi vara hos henne. Det är snällt, men känns ju lite ynkligt, fast att cykla så långt är ju inte att tänka på för mig och bussförbindelse finns inte. Sist jag var där, var när jag cyklade i regnet.    Det är fyra år sedan. Efter det har vi träffats här och i stan.

Nu ville jag inte bestämma någon dag förrän jag vet hur den fortsatta behandlingen ska bli. Ingen har ringt idag, så hoppas få besked i morgon. På fredag måste jag försöka handla lite mat om jag får sjukpenningen då och det vore ju bra om jag slapp tänka att de kanske ringer när jag inte är hemma. Å andra sidan är det bra om de funderar ordentligt så att det blir bra från start. Oroar mig lite för att det blir ett gift där håret ryker igen. Men, men man ska inte oroa sig för något man inte vet om det blir och i vilket fall är det väl bara att gilla läget.

Annars har det varit hostigt som vanligt idag. Rätt jobbigt faktiskt. Satt en stund på balkongen. Man blir lätt förvånad att det var snudd på sommarvärme där i solen. En del dator har det blivit förstås när man inte kan ta sig för något mer ansträngande. Jag letade upp fonder och hittade tre tänkbara att tigga pengar från. Men har inte skrivit i någon ansökan ännu. Två av dem vill ha läkarutlåtande vilket är helt okej.

Letade även billigt garn och hittade mot all förmodan ett som jag skickade efter. 6 nystan för 22 kr/styck. Det kan vara värt 132 kr + frakt, även om det kanske inte blir något stickande alls. Helst vill jag ju få tillbaka det bra måendet så jag kan gå någon kurs där jag dels kan vara social och dels uträtta något där hjärnan får jobba lite. Det är ju inte direkt någon höjdare att gå så här som jag gör, trots att det faktiskt går ovanligt bra. Än så länge i alla fall.
Troligtvis har jag mest manliga läsare men även män kan ju gilla att sticka och jag har kvinnliga läsare också. Länkar därför till garnsidan ifall någon mer är sugen.

Gick och tog rosa pillret nu. Missade det i morse. "Vem tar disken" rullar på tv-n i vardagsrummet. Lite annorlunda nytänk, men är sådant man både kan ha och mista. Däremot ska jag nu vid nio se den nya thrillern eller vad det är "Modus". Missar första timmen av Filip och Fredrik men man kan inte få allt *ler*. Tinade jordgubbar tar jag med till soffan. Länge sedan jag åt bär överhuvudtaget.
I går kväll somnade jag i soffan och kravlade till sängen vid halv ett när jag vaknade. Så blir det inte i kväll.

1 kommentar:

Unknown sa...

Greta, Ta medicin enligt läkarnas ordination. Inte slarva med rosa piller!
Fin bild på dig i neglige.Sexigt med naket under och stövlar!